Jeg har fået nye kompetencer

Hvis du er fastansat og har tilegnet dig nye kompetencer, kan du have ret til kvalifikationsløn, hvis den er aftalt enten i din overenskomst eller forhåndsaftalt lokalt med din arbejdsgiver. Hvis kvalifikationslønnen ikke er forhåndsaftalt, har du som offentlig ansat ret til en årlig forhandling af din løn, som din tillidsrepræsentant eller din lokale FOA-fagforening tager sig af. Sørg i så fald for, at dit lønkrav kommer med næste gang. Hvis du er ansat af en privat arbejdsgiver, kan du til enhver tid bede om en lønsamtale – tal din tillidsrepræsentant eller lokale FOA-fagforening med på råd.

Husk når du får nye kompetencer!

Vægtikon

Dine rettigheder

Her får du et overblik over, hvilke rettigheder det især er relevant at være opmærksom på i situationen.

Bliv medlem af FOA

FOA er eksperter på netop din løn og tillæg, da vi forhandler din overenskomst. Men vi ved også, at hver anden oplever fejl på lønsedlen. Meld dig ind i dag og få et personligt løntjek, så vi sikrer, at du får den rigtige løn.

Tillidsvalgt: Din rolle og dine opgaver

Vælg overenskomst:

Vær opmærksom på, hvad du kan tjekke