Hvad kan du selv gøre?

Hvis du har mistanke om, at du har fået en arbejdsskade, bør du først og fremmest kontakte din arbejdsmiljørepræsentant, som kan råde og vejlede og hjælpe med at anmeldelsen bliver korrekt beskrevet.
Udgangspunktet ved anmeldelse af en arbejdsskade, er at din leder er ansvarlig for at ulykken anmeldes. Du kan bede din AMR om at hjælpe dig med at ulykken beskrives så korrekt som muligt.  Det er vigtigt at få mange detaljer med i beskrivelsen, så andre også kan læse og forså hvordan ulykken konkret er sket, samt hvordan du opnåede en skade.

Hvis der ikke er en arbejdsmiljørepræsentant tilknyttet din arbejdsplads, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte FOA. Her kan vi hjælpe med råd og vejledning.

For at gøre sagsbehandlingen så smidig som mulig beder vi dig om følgende:

Ring altid og aftal tid før du kommer. Så er du sikker på, at vi har tid til at tale med dig, og vi kan få tid til at sætte os ind i din sag.

I FOA får vi ikke automatisk oplysning om tilskadekomne medlemmer - vi skal have vores informationer gennem dig.

Hvis vi aftaler, at FOA skal hjælpe dig i sagsforløbet er det vigtig, at du kontakter os, når der sker nyt i sagen, og at du holder dig ajour med sagens udvikling, da det er din sag som vi er behjælpelige med.