Urafstemning - mailtekst på dansk/engelsk

Teksten nedenfor på dansk og engelsk er sendt til alle stemmeberettigede
medlemmer ifm. OK24 urafstemningen.

Dansk:

Kære medlem af FOA

Du har modtaget en SMS/mail i går med et link i, fordi du som medlem af FOA kan være med til at stemme om resultaterne for den næste overenskomstperiode som har virkning fra 01.04.24 – 31.03.26.

Det er kun medlemmer af FOA der kan stemme.

FOA eller din arbejdsgiver kan ikke se hvad du har stemt og man kan ikke få problemer med arbejdsgiver fordi man stemmer. Din arbejdsgiver ved ikke om du er medlem eller stemmer.

Det er vigtigt at så mange af jer medlemmer stemmer. Du bestemmer selv om du vil stemme JA eller NEJ til resultaterne af overenskomstforhandlingerne men brug din stemme som medlem af FOA.

Formanden for FOA/KLS anbefaler at man stemmer JA – da et JA vil betyde at man stiger meget i løn i de næste 2 år.

Hvis man er på grundlønstrin 14 eller 17 eller 20 for nu og er fuldtidsansat på 37 timer, vil man stige i gennemsnit med ca. kr.1000.- om måned før skat pr. 01.04.24 og i løbet af den toårige periode vil man stige med ca. kr.2000.- om måned før skat og hertil kommer der stigninger på pension også.

Har man andre tillæg til lønnen vil disse også stige.

Den første stigning på overenskomsten på de 4% vi være med virkning fra april 2024, men kommer nok først med på maj 2024 lønnen – hvis der er et flertal af FOA-medlemmer der stemmer JA til overenskomstresultaterne, din formand i KLS Mimi anbefaler et JA men det vigtigste er at du stemmer.

Engelsk:

Dear member of FOA

You have received a text message/mail with a link, because you as a member of FOA can vote for the collective agreement, which will be within the period from 1.04.24-31.03.26.

Only as a member of FOA you can vote.

Neither FOA nor your employer will know how you have voted, and you do not have to worry about getting into trouble, because you vote. Your employer does not know if you are a member, nor if/how you vote.

It is of utmost importance that as many members as possible vote. It is up to you to decide whatever you vote for or against the collective agreement, so use your right to vote as a member of FOA.

The chairman of FOA/KLS recommend voting for- yes, the collective agreement, because this will result in a increase of your salary for the next 2 years.

The first 4 % raise of the collective agreement will be from April 2024, but most likely come with your salary May 2024, if a majority of FOA members all vote for the collective agreement.

As written before your chairman in KLS, Mimi, recommend voting yes, but most importantly is that you vote.

If you are on basic pay, step 14 or step 17 or 20 as for now and on full time 37 hours/week, you will approximately get an average raise of kr. 1000/month before tax and within a period of 2 years you approximately get a raise of kr. 2000/month, in addition to this you will get an increase of your pension as well.

If you have other pay supplements you will get an increase for those amounts as well.