Hvorfor være medlem?

Det får du som medlem i fagforeningen for pædagogiske assistenter og pædagogmedhjælpere
De senere års dramatiske begivenheder i det globale og hjemlige økonomiske og politiske liv har ikke gjort det lettere for de offentlige ansatte og dermed pædagogiske assistenter og pædagogmedhjælperne. En styrkelse af den indre solidaritet og det indre demokrati er derfor en forudsætning for, at PMF Fyn kan være med til at præge fremtiden i samme grad, som vi siden 1974 har været med til at præge fortiden.

PMF Fyns rolle er at skabe tryghed for dig på din arbejdsplads.
PMF Fyn sørger for, at du har en aftale om din løn og dit job - en overenskomst.

Alternativet til at lave en overenskomst ville være, at hver enkelt skulle forhandle på egen hånd. Det mest sandsynlige ville nok være, at arbejdsgiveren så kun ville ansætte de mest nøjsomme.

Dyrt at få ret ved retten
Hvis du bliver dårligt behandlet på din arbejdsplads, kan du gå til en domstol. Hvis du altså har råd til det. Men du kan jo også bare kontakte fagforeningen.
Fagforeningen hjælper dig, hvis du skulle få et problem på dit arbejde, hvad enten det handler om løn, arbejdsmiljø, fyring, sygdom eller andet. PMF Fyn er den eneste ekspert i de pædagogiske assistenters og pædagogmedhjælpernes arbejdspladser på Fyn.

Tillidsrepræsentanten
På mange arbejdspladser er der valgt en tillidsrepræsentant. Tillidsrepræsentanten er med til at sørge for, at overenskomsten bliver overholdt. Tillidsrepræsentanten hjælper også med til, at der er et godt samarbejde i institutionen, og tillidsrepræsentanten er den person, der jævnligt har kontakten til PMF Fyn. Andre daginstitutioner er så små, at der ikke er nogen PMF-tillidsrepræsentant. Så kan du i stedet kontakte PMF Fyn.

Billigere end sit rygte
Det er billigt at være medlem af PMF Fyn. Du kan sagtens være medlem af PMF Fyn uden samtidig at være medlem af a-kassen. Det er der mange unge, der vælger, fordi de alligevel snart skal i gang med en uddannelse. Hvis du f.eks. er vikar og arbejder under 15 timer om ugen, koster det kun 186 kroner om måneden at være medlem af fagforeningen. Arbejder du over 30 timer om ugen, koster det 433 kroner.
Se alle kontingentsatser her.

Demokratisk forening
Når du er blevet medlem af PMF Fyn, er du med til at bestemme, hvad fagforeningen skal lave. Hvert år i april måned er der generalforsamling i den lokale fagforening. Her beslutter man, hvad fagforeningen skal arbejde med, og man vælger en bestyrelse og de faglige sekretærer, der arbejder på fagforeningskontoret.

Vi samarbejder
PMF Fyn er en del af FOA-Fag og Arbejde og der med også medlem af LO hvilket sikre et samarbejde hermed med en række andre fagforbund. Vi har også et tæt samarbejde med pædagogernes forbund, BUPL. Men PMF Fyn har ingen tilknytning til nogen politiske eller religiøse partier eller grupperinger.

Rabat på næsten alt
Herudover har du som medlem af PMF Fyn mulighed for en masse gode rabatter via dit LO+ medlemskort. F.eks. når du skal ud og rejse, forsikres eller handle dagligvare.
Du kan læse mere om hvor du kan få rabat ved klikke her.

Gratis advokathjælp

Retfærdighedens vægt