FOA/KLS FYS-fond: Få økonomisk støtte til behandlinger

Som medlem af FOA/KLS kan du få økonomisk støtte til behandling hos fysioterapeut samt behandling hos kiropraktor og fodterapeut.

Hvem kan få støtte?

Du skal være medlem af FOA/KLS for at søge om i alt 1.500,00 kr. pr. kalenderår (pr. 01.01.24 bliver beløbet nedsat til 1.200 kr.). Ordningen omfatter ikke pensionistmedlemmer, som ikke bidrager til fonden via deres kontingent.

Hvad kan du få støtte til?

Der kan kun ydes støtte til behandlinger hos fysioterapeuter, fodterapeuter og kiropraktorer som er statsautoriseret og altså tilknyttet den offentlige sygesikring.
Vær opmærksom på, at der nu også gives støtte til f.eks. indlæg, bøjler, sportstape etc., hvis det er en del af behandlingen.

Sådan søger du:

Du kan hente et oplysningsskema herunder:

Hent oplysningsskema

Udfyld skemaet med tydelig håndskrift. Vær opmærksom på, at såfremt vi ikke kan tyde oplysningerne i skemaet, så behandles din ansøgning ikke

Ansøgningsskemaet returneres til KLS via din personlige elektroniske FOA-Postkasse, som du tilgår sådan her. Sammen med ansøgning vedlægges dokumentation/kvittering for egenbetalingen. Spørg evt. din behandler, om du kan få din faktura/kvittering for egenbetaling pr. mail - så er det nemmere for dig at videresende til os. Vi modtager ikke længere faktura/kvittering for egenbetaling sendt som en SMS, billede eller andet.

Gældende fra 01.01.24 skal vi modtage skema og bilag senest med udgangen af det kvartal, hvori behandlingen har fundet sted. Og allersenest den 7. i måneden efter. Du er dog velkommen til allerede fra nu at indsende efter den nye deadline. Bemærk at fra 01.01.24 vil modtagelse af skema og bilag, som ikke vedrører det korrekte kvartal - IKKE blive handlet.

Læs mere om deadlines for indsendelse HER. Modtager vi ikke faktura/kvittering for egenbetaling til tiden fra 01.01.24, mister man muligheden for at få refunderet sin egenbetaling.

Sådan får du svar og evt. udbetaling:

Refusionen af egenbetaling sker via din NemKonto. Vi udbetaler fremover (fra 01.04.23) kun 4 gange årligt, efter udgangen af et kvartal. Tjek din digitale FOA Postkasse - her får du svar fra os og besked om evt. udbetaling.

Om ordningen:

FYS-Fonden er oprettet efter generalforsamlingsbeslutning i 2008. Fonden er kontingentfinansieret og yder økonomisk støtte til egenbetalingen ved fysioterapeut- og fodterapeutbehandlinger, samt fysiurgisk behandling.

Da vi gerne vil beskytte dine persondata på den bedste mulige måde, kan vi desværre kun modtage dit oplysningsskema via din FOA-postkasse:

Min post

Få besked, når der er svar fra os

Har vi din e-mailadresse eller dit mobilnummer? Så får du besked, når der er post til dig i postkassen. Du kan tjekke, om dine kontaktoplysninger er korrekte og evt. ændre dem på her:

Ret personoplysninger

Brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til Min post - FOAs digitale postkasse, kan du henvende dig her:

Mandag-torsdag: 09.00-16.00
Fredag: 09.00-12.00