Tjek på løn og økonomi

Kompetent hjælp til dagpenge og efterløn

Er du blevet ledig? Eller ønsker du at trække dig tilbage fra arbejdsmarkedet?

Som medlem af FOAs A-kasse kan du få kompetent rådgivning om reglerne og om, hvordan du er stillet økonomisk, når du er på dagpenge, eller hvis du vælger at gå på efterløn.

Eksperter i dagpengeregler og efterlønsordning

Der er mange regler, man skal kende, når man er på dagpenge. Men som medlem af FOAs A-kasse er du sikker på at få hjælp til at forstå reglerne fra nogle, der kender dit fag. Vi ved præcis, hvilke krav du skal leve op til, og hvad du skal være opmærksom på, når du er ledig og jobsøgende, så vi kan guide dig uden om alle faldgruberne.

Vores eksperter kan også vejlede dig, hvis du ønsker at trække dig tilbage fra arbejdsmarkedet og gå på efterløn, før du når folkepensionsalderen. Reglerne for, hvornår du kan gå på efterløn, og hvor meget du kan få udbetalt, afhænger bl.a. af, hvornår du er født, og hvor længe du har indbetalt til efterlønsordningen. Det kan derfor være svært at gennemskue, hvordan netop du er stillet. FOAs A-kasse har et indgående kendskab til efterlønsreglerne og kan vejlede dig til den løsning, der passer bedst til din særlige situation.

Sådan får du hjælp til dagpenge eller efterløn

Kontakt FOAs A-kasse, hvis du har spørgsmål om dagpenge eller efterløn.

Find din lokale A-kasse

Vidste du, at
  • FOAs A-kasse har et callcenter, du kan kontakte uden for arbejdstid?

Callcentret har åbent mandag til fredag fra kl. 16-20, hvor vi sidder klar til at svare på dine spørgsmål om dagpenge, efterløn, feriedagpenge, kontingent og meget andet.

Ring til callcentret på 46 97 10 10

Få ekstra dagpenge med DAGPENGE+

Få hjælp til jobsøgning

Få svar på dine spørgsmål om dagpenge