Godt arbejdsliv

Hjælp til jobsøgning

Er du kørt fast i jagten på et nyt job? Har du brug for inspiration til at finde et job med andre faglige udfordringer? Som medlem af FOAs A-kasse kan du få kvalificeret rådgivning om dine jobmuligheder og jobsøgning.

FOA har et indgående kendskab til udviklingen i netop dit fag. Med vores mange lokale afdelinger er vi tæt på jobudviklingen i dit område, så vi kender tendenserne og ved, hvad arbejdsgiverne efterspørger hos de medarbejdere, de søger. Derfor kan vi give dig et reelt billede af, om dine kompetencer og erfaringer matcher den stilling, du leder efter. Vi hjælper dig godt i gang med din jobsøgning.

Vi har også den nødvendige viden om hvilke kurser og uddannelser, der kan bringe dig videre mod drømmejobbet. Og hvis du overvejer at skifte fag, har vi et godt samarbejde med andre a-kasser.

4 situationer hvor du skal benytte dig af FOAs A-kasse

Der kan være mange situationer, hvor du kan have brug for at blive guidet igennem din jobsøgning af en af eksperterne i FOAs A-kasse:
  • Hvis du er på udkig efter dit første job.
  • Hvis du vil videre til et nyt job inden for dit fag.
  • Hvis du vil blive bedre til det arbejde, du allerede har.
  • Hvis du vil foretage et sporskifte og prøve dig selv af på et nyt område.

FOAs A-kasse sætter ord på dine erfaringer og kvalifikationer

FOAs A-kasse hjælper dig med at få sat ord på dine erfaringer og kvalifikationer, så du kan skrive et godt CV. Vi tilbyder også gode råd om den målrettede ansøgning, og om hvordan du bedst forbereder dig til jobsamtalen.

Kontakt din lokale a-kasse

Se også: Relevante tilbud om job

Se også: Adgang til FOAs egen jobdatabase; FOA Job

Se også: Tjek af ansættelseskontrakt

Vidste du, at
  • du ikke automatisk bliver medlem af FOAs A-kasse, når du melder dig ind i FOA?
Til gengæld kan du trække størstedelen af udgiften til dit FOA-kontingent og dit a-kasse-kontingent fra i skat.