Faglig udvikling

Inspiration til efteruddannelse

Drømmer du om at blive endnu dygtigere til dit arbejde? Eller har du lyst til nye faglige udfordringer?

Som medlem af FOA kan du altid få inspiration til efteruddannelse og kompetenceudvikling.

Der kan være mange gode grunde til, at det er relevant at efteruddanne sig:

• Ny teknologi på jobbet kræver, at du bliver opkvalificeret med ny viden.
  • Du vil gerne udvikle dig, så du fx bliver bedre til at coache dine kolleger.
  • Du har arbejdet i mange år inden for dit fag og vil gerne have papir på dine kompetencer.
  • Du ønsker at stige i løn.
  • Du vil gerne have nye arbejdsopgaver og karrieremuligheder.

Uanset hvad der er dit personlige motiv for at udvikle dig fagligt, kan du som medlem hente inspiration hos FOA. Vi følger udviklingen i dit fag og jobområde, og er med til at udvikle nye, tidssvarende uddannelser. Vi kan derfor vise dig hele paletten af muligheder – hvad enten du vil dygtiggøre dig inden for dit fag eller ønsker at uddanne dig i en ny retning.

Du kan også selv undersøge hvilket kursus, der kunne være relevant for dig. I FOA har vi udviklet et website, hvor alle offentlige og private kurser er samlet. På Kursusportalen kan du søge på fx demens, børneyoga, rengøringsledelse eller babysvømning og få overblik over alle private-, arbejdsmarkeds- (AMU), akademi- og diplomuddannelser. Du kan sortere kurserne efter pris, tidspunkt, udbyder og sted.

Gå til Kursusportalen.dk

I FOA kender vi også dine rettigheder, når du skal af sted på kursus. Er du privatansat har du fx ret til 10 dages årlig kompetenceudvikling. Som medlem af FOA kan du altid kontakte din lokalafdeling og få råd om, hvor og hvordan du kan forfølge dine faglige drømme.

Kontakt din tillidsrepræsentant eller din lokale fagforening, hvis du gerne vil have inspiration til efteruddannelse.

Find din lokale fagforening

Vidste du, at
  • efteruddannelse betaler sig?
Efter et AMU-kursus kan din løn stige med knap 4.000 kr. om året for ufaglærte og omkring 3.000 kr. for faglærte.