Ferietur til Tyskland - Spreewald

Spreewald ligger mellem Berlin, Dresden og Cottbus.

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: Tyskland - Spreewald
Målgruppe: Medlemmer af seniorklubben, og deres pårørende.
Pris: kr. 3.550,-

Spreewald er en af Nordeuropas mindre kendte naturperler. Tysklands "Grønne Venedig" er med sine 480 km2 et fredet område med sit finmaskede net af kanaler, åer og bække. Motorsejlads er forbudt, og postbuddet må derfor stange sig frem i sin lille postbåd. De magelige kan læne sig tilbage på en af de mange bådture, og lade andre om arbejdet og nyde naturen fuldt ud.

Under vores besøg skal vi:

• På en "Kanefart" gennem det imponerende landskab i Spreewald.
  • En tur til Dresden, og bl.a. på en lille sejltur på floden Elben.
  • På byrundtur i Berlin.

Vi skal bo på Hotel Dorotheenhof i Cottbus der ligger ved det gamle kvægmarked, tæt på bymidten og blot 500 m fra hovedbanegården og nationalteatret.
Det privatdrevne hotel byder på stilfuld indretning, restauranten Olive, hotelbar, mødelokaler, terrasse og elevator. Der er gratis internet i lobbyen. Alle værelser har toilet med brus, hårtørrer, telefon og TV.

Se hele programmet, og flere oplysninger her

Pris pr. person i dobbeltværelse kr. 3.550, Tillæg for enkeltværelse kr. 650,-

Afgang fra Roskilde søndag den 30. august 2015, kl. 8.30. Hjemkomst torsdag den 3. september 2015, kl. ca. 21.45.

Mere information & tilmelding skal ske ved til seniorklubbens formand, Grethe Hansen på tlf.: 4636 5092 eller mobil: 4033 5292, eller via email: aphansen@webspeed.dk