Risiko: Politisk syltekrukke medfører kontanthjælps-flodbølge

FOA Frederikshavn frygter, at den politiske syltning af et forslag om timebank til udfaldstruede dagpengemodtagere, medfører en flodbølge af kontanthjælpsansøgere i 2013.

Alene i FOA Frederikshavn står ikke mindre en 60 medlemmer til at miste retten til dagpenge i første halvår af 2013, og den lokale FOA afdeling forsøger derfor at ruske politikerne ud af det tidlige vinterhi.

- I FOA Frederikshavn savner vi i den grad politisk ageren i forhold til de mange udfaldstruede borgere i Frederikshavn kommune, påpeger afdelingsformand, René Johansen, og fortsætter

- At tidligere forslag fra Det Lokale Beskæftigelses råd er havnet i en politisk syltekrukke af de helt store, er fortsat helt ubegribeligt. Der er brug for en politisk håndsrækning, og en ekstraordinær hjælp, til de mange ledige, der fra januar står til at ryge ud af dagpengesystemet. Det faktum og dén problemstilling kan politikerne simpelthen ikke være bekendt at sidde overhørig, og jeg havde rigtig gerne set, at forligspartierne havde taget et ansvar og udvist rettidigt omhu overfor de udfaldstruede.

FOA Frederikshavn opfordrer derfor til, at timebanken ikke bare genoplives, men også forbedres og vedtages, så endnu flere udfaldstruede gives en nødvendige håndsrækning.

- Det kan nås endnu, og det vil ikke bare være godt for den ledige udfaldstruede, men bestemt også for Frederikshavn kommunes samlede økonomi, afslutter afdelingsformanden.

For yderligere information, kontakt:

Afdelingsformand
René Johansen, mobil 4228 2900 eller mail rejo@foa.dk