Street Art Tour

Tag med på en spændende guidet tur med street artist Mikkel T. Jessen gennem gaderne i Aarhus og oplev nogen af de ældste og nyeste værker i byen.

Info om arrangementet

Kursusnummer: 9741-24-13-09
Tid: til
Ledige pladser Ingen ledige pladser - tilmeld dig og kom på venteliste
Tilmeldingsfrist: Tilmeldingsfristen er udløbet

Tilmeld dig her

Tilmelding kan ske med MitID
Hvis du oplever problemer med din tilmelding, så ring til FOA Århus på 8936 6666

Du vil høre om værker, du måske allerede kender til, og værker, du nok aldrig har set før, og du vil lære om forskellen mellem graffitiens tags, pieces og throw ups, og hvad forskellen er på graffiti og street art. Vi dykker både ned i snakken om graffiti-miljøet og street art-miljøet, og om hvordan de to miljøer ser på hinanden. Respekten for hinandens værker eller mangel på samme.

Turen starter i Paradisgade, hvor vi bliver inviteret indenfor i street artisten Mikkel T. Jessens egen baggård, hvor du får et indblik i hans verden og ser nogle af hans første værker. Ruten fortsætter forbi Graven, Mågekysset, Galerie Parnasse, Bestseller, Atomkraft nej tak og Elvirasminde og slutter ved Børnenes Jord i Øgadekvarteret.

Mikkel er en street artist og lever af at tegne og male. Han har sammen med sin far virksomheden JESSEN PLAKATER, hvor de sælger plakater af illustrationer. Mikkel er især kendt for sine illustrationer af fugle. Han har i samarbejde med Aarhus kommune kreeret 30 fuglemotiver rundt i bybilledet i Aarhus, hvor børn og unge igennem appen ”Opdag Aarhus” kan høre historier om fuglene som er illustreret.

OBS: Turen går gennem smalle passager, hvor der kan være maling – så husk praktisk tøj.

Der er plads til max 16 personer – tilmelding foregår efter ’først til mølle-princippet’.

Tid: tirsdag den 14. maj 2024 kl. 17.00-18.30

Mødested og mødetid oplyses i mailen, som vi sender til dig med en endelig bekræftelse på din deltagelse.

Tilmeldingsfrist:  søndag den 14. april 2024

OBS! Når du har tilmeldt dig arrangementet, får du automatisk på mail en bekræftelse på, at vi har registreret din tilmelding, men vi skal gøre opmærksom på, at du først er endelig tilmeldt, når du efter tilmeldingsfristens udløb får mail fra os med bekræftelse på din tilmelding.