Udmelding af efterlønsordningen eller pause med indbetalingen?

Vil du holde en pause med at betale til efterlønsordningen – eller ønsker du at melde dig helt ud af ordningen?

Hvis du beslutter dig for, at du alligevel ikke vil med i efterlønsordningen, har du altid mulighed for at melde dig ud af ordningen. I nogle situationer har du også mulighed for at holde en pause med indbetaling til ordningen – og så genoptage betalingen på et senere tidspunkt.

Kontakt os
Du skal være opmærksom på, at uanset om du vælger at holde pause i ordningen, eller om du melder dig helt ud af ordningen, så risikerer du, at du herved mister retten til efterløn. Vi anbefaler derfor, at du kontakter os, inden du holder pause eller melder dig ud af ordningen, hvis du ikke vil risikere at miste retten til efterløn.

Få dit indbetalte bidrag tilbage
Hvis du melder dig ud af ordningen, har du samtidig mulighed for at få dit indbetalte bidrag tilbage. Som udgangspunkt udbetaler vi bidraget til din pensionsordning. I enkelte tilfælde vil vi dog udbetale beløbet til din NemKonto efter fradrag for skat.

Hvis du vil holde pause i ordningen, eller hvis du melder dig helt ud, skal du udfylde nedenstående blanket. Husk at læse vejledningen på bagsiden grundigt igennem.

Blanket til fravalg af efterlønsordningen eller pause i indbetalingen af efterlønsbidrag

Værd at vide, inden du melder dig ud af efterlønsordningen