Persondatapolitik for FOAs A-kasse

FOAs A-kasse behandler persondata herunder i nogle tilfælde følsomme persondata i forbindelse med dit medlemskab af a-kassen.

Nedenfor kan du bl.a. læse, hvem vi modtager data fra, hvem vi videregiver data til, samt hvilken databehandling vi foretager. Du kan også læse om, hvilke rettigheder du har over de oplysninger, som vi behandler om dig.

Vi beskytter dine persondata bedst muligt. Vi vurderer løbende risikoen for, at vores databehandling påvirker dine rettigheder. Vi er især opmærksomme på, at der ikke kan ske identitetstyveri, der kan medføre økonomisk tab eller tab af dit omdømme.

Generelt indhenter vi kun de data, der er nødvendige for, at vi kan udføre vores arbejde, og som lovgivningen kræver, at vi skal opbevare. Når vi ikke længere har brug for oplysninger om dig, sletter vi oplysningerne. Vores medarbejdere har kun adgang til de data, der er nødvendige for, at de kan behandle din sag i a-kassen.