Faglig udvikling

Hotline og arrangementer for ledermedlemmer

Føler du dig som leder alene med ledelsesmæssige valg og udfordringer? Møder du indimellem ledelsesmæssige dilemmaer, som du kunne have gavn af at drøfte med andre ledere på velfærdsområdet?

Som leder og medlem af FOA bliver du del af et fagligt fællesskab med andre ledere og du får en lang række skræddersyede tilbud.

Professionel rådgivning til leder-medlemmer

Som leder kan du indimellem stå i situationer, hvor du har brug for professionel sparring. FOA har derfor en rådgivningshotline målrettet ledere. Her kan du få hjælp i personlige og faglige spørgsmål, som vedrører ledelsesmæssige problematikker. Det kan fx være om egen lønindplacering eller om din egen kompetenceudvikling.

Mød andre ledere

Som leder kan du også have brug for andre ledere til at diskutere faglig udvikling og ledelsesmæssige problematikker med. I FOA har vi derfor oprettet et landsdækkende lederudvalg. Udvalget arrangerer ledertræf hvert år og kan give dig værdifuld vejledning. Din lokale fagforening arrangerer derudover løbende arrangementer om ledelse.

Bliv klogere på ledelse via FOA Leder

Arrangementer om ledelse

Vi har også lokalt forankrede tilbud til vores ledermedlemmer. I din lokale fagforening har du som leder en lokal kontakt - en lederansvarlig. Den lederansvarlige har indsigt i lederområdet og kan give dig værdifuld vejledning i konkrete sager. Din lokale fagforening arrangerer derudover løbende arrangementer om ledelse.

Hør mere om FOAs tilbud til ledermedlemmer

Kontakt den leder-ansvarlige i din lokale fagforening, hvis du er interesseret i at høre mere om FOAs tilbud til dig, som er leder på velfærdsområdet.

Find din lokale fagforening

Vidste du, at
  • 4.500 ledere er medlemmer af FOA?
  • du kan blive ledermedlem i FOA, hvis det står i ansættelsesbrevet, og/eller i funktionsbeskrivelsen, hvis du er ansat på en lederoverenskomst eller får et lokalt løntillæg for ledelsesarbejde?
  • FOA udgiver et særligt nyhedsbrev til dig som leder og en årlig bog om de nyeste tendenser i ledelse?