Hjælp til ord, tal og IT

Har du svært ved at læse instrukser fra din leder? Skrive sedler til dine kolleger? Regne din lønseddel efter? Eller bruge de tablets, I har fået på arbejdet?

Som medlem af FOA kan du komme gratis på kursus og styrke dine færdigheder. Mange danskere har svært ved at læse, regne, bruge it eller er ordblinde. Det gælder også FOAs medlemmer.

FOAs aftale ved overenskomsten giver dit et gratis kursus

I FOA ved vi, at det heldigvis aldrig er for sent at blive bedre til ord, tal og it. Derfor har vi lavet en aftale med kommunerne, som giver dig adgang til skræddersyet undervisning med eksempler fra din dagligdag. Hvis du er ordblind, vil du få undervisning i redskaber, der kan hjælpe dig i din hverdag.

Tilbuddet gælder hele din arbejdsplads, så du kommer afsted sammen med kolleger du kender. Det er gratis for dig at deltage, undervisningen foregår i din arbejdstid - og du får fuld løn. Mange lokale fagforeninger tilbyder også kurser uden for din arbejdstid, hvis det passer dig bedre.

Få mere at vide om, hvordan du bliver bedre til ord, tal og IT

Kontakt din tillidsrepræsentant eller din lokale fagforening, hvis du vil høre mere om hvordan du og dine kolleger kan blive bedre til ord, tal og IT.

Find din lokale fagforening

Vidste du, at
  • mange fagforeninger kan lægge kurser uden for din og dine kollegers normale arbejdstid?

• ca. 600.000 danskere har svært ved at læse, stave eller regne?

• FOA har lavet tema om ordblindhed, hvor du bl.a. kan læse mere om de forskellige hjælpemidler der findes og få hjemmesiden læst højt?

Læs mere om hjælp til ordblinde

Stavekursus gør arbejdsdagen nemmere