Tirsdag den 23.06.2026
Kæmpestort tillykke til Josephine, Nina, Pernille, Stephanie og Tommy!
For 9. år i træk kunne man i starten af året indstille unge talenter under 36 år til PenSam's "Velfærdens Talent 100".
Det er typisk kollegaer eller arbejdsgivere, der indstiller de unge velfærdstalenter - bliv endelig ved med det!
I år kom der tæt på 500 nomineringer på landsplan - virkelig flot!
De nominerede er unge talenter, der lægges mærke til og anerkendes for de meget vigtige fag, de har valgt at bidrage til indenfor FOA's mange velfærdsområder.
Og hvor er det dejligt, at vi har fået et forum, hvor man er begyndt at synliggøre den store talentmasse, der findes inden for velfærdsfagene.
De 100 udvalgte talenter blev fejret på Christiansborg den 20. maj 2026.
FOA Odense havde 17 nominerede blandt talenterne - vi er umådelig stolte af dem alle, men særligt de 6, der kom igennem dommerpanelets nåleøje.
FOA Odense har besøgt de 5 vindere fra vores område på deres respektive arbejdspladser.
Vores 6. vinder er i den mellemliggende periode flyttet til Jylland. Der er hun blevet fejret af sin nye FOA-fagforening, mens vi har besøgt den "gamle" arbejdsplads og afleveret diplomet, der viser, at de har været med til at forme et velfærdstalent.
De 5 vindere fra vores geografiske område er:
Josephine Theilgaard, Pædagogisk assistent på Bo- og rehabiliteringstilbuddet Bækholmen
Nina Nygaard Marcussen, Social- og sundhedsassistent på Plejehjemmet Æblehaven
Pernille Warming Lillesø Klug, Social- og sundhedsassistent på Friplejehjem Ida Marie
Stephanie Rasmussen, Social- og sundhedsassistent på Flemløse Plejehjem
Tommy Andersen, Pædagogisk assistent på Aktivitetscenter Odensevej 2
FOA Odenses vindere i årets "Velfærdens Talent 100" har en del fællesnævnere, der går igen i de nomineringer deres kollegaer/arbejdsgivere har sendt ind:
Ord som: nærvær, respekt, værdighed, tålmodighed, humor og interesse går igen i beskrivelserne af velfærdstalenterne.
FOA Odense ønsker alle vores velfærdstalenter et kæmpestort og velfortjent TILLYKKE!