Strejker på FOA Århus-arbejdspladser

Her kan du se på hvilke FOA Århus-arbejdspladser, der vil være strejker fra 4. april.

FOA har udtaget neurofysiologi-assistenterne, social- og sundhedspersonalet, husassistenterne, serviceassistenterne samt portørerne på AUH, Aarhus Universitetshospital til at strejke fra 4. april – det psykiatriske hospital er dog undtaget. AUH er den eneste arbejdsplads på FOA Århus område, hvor FOA sender medlemmer i strejke.

Også andre forbund har udtaget medlemmer på Aarhus Universitetshospitals somatiske afdelinger. Eksempelvis har lægerne udtaget radiologer og anæstesiologer, ligesom også sygeplejerskernes DSR og 3F har sendt medlemmer i konflikt her.

Socialpædagogernes Landsforbund har sendt medlemmer i strejke på flere lokale områder, hvor FOA har overenskomster, men som FOA ikke har udtaget til at strejke.

Det drejer sig om afdelingerne R1, R2 og R3 på det psykiatriske hospital samt Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center.

Endvidere drejer det sig om følgende arbejdspladser, der hører under Aarhus Kommune: Aktivitetstilbuddet Kileparken, Bostedet Kilebo, Tingagergården, Aktivitetshuset Havkærparken, Bofællesskabet Albertsvænge, Snåstrup Vestergaard, Bofællesskabet Harlev, Bofællesskabet Vintervej og Bofællesskabet Bronzealdertoften.

Det er i skrivende stund uklart, præcist hvordan de kommunale og regionale arbejdsgivere vil reagere på de offentligt ansattes strejkevarsler. Staten har besluttet at lockoute 120.000 ansatte, men blandt dem er forholdsvis få FOA Århus-medlemmer.