NemKonto

Vi udbetaler automatisk dine dagpenge eller din efterløn til din NemKonto.

Det betyder, at ikke skal give os besked, hvis du skifter bank. Du skal blot sikre, at du altid har en tilgængelig NemKonto.

Du har allerede en NemKonto
En NemKonto er en helt almindelig bankkonto, som du har i forvejen. Hvis du er tilfreds med din nuværende NemKonto, skal du ikke gøre noget. Er du i tvivl om hvilken konto, der er din NemKonto, kan du altid spørge din bank. Du kan også selv undersøge det på www.nemkonto.dk. Det kræver dog, at du har NemID.    

Hvis du vil ændre din NemKonto
Det er nemt at ændre din NemKonto til en anden konto, eller hvis du skifter bank.

Du kan gøre det på tre måder:

  1. Kontakt din bank og bed dem om at ændre din NemKonto for dig.
  2. Flere banker har indbygget NemKonto i deres netbank, så du selv kan ændre din NemKonto med nogle få klik.
  3. Gå ind på www.nemkonto.dk og indtast det kontonummer, der skal være din NemKonto. Du skal bruge dit NemID.

Efterlønsmodtager bosat i udlandet
Hvis du er efterlønsmodtager og bosat i udlandet, har du også mulighed for at oprette en NemKonto i et udenlandsk pengeinstitut.


Kontakt din lokale a-kasse
Har du spørgsmål om en konkret udbetaling, udbetalingens størrelse, fradrag i din ydelse osv., er det stadig din lokale a-kasse, du skal kontakte:

Find din lokale a-kasse.

Læs mere om NemKonto på NemKontos hjemmeside.

Du har få hjælp hos NemKonto Support på telefon 4460 6368 eller mail support@nemkonto.dk. Supporten er åben alle ugens dage fra klokken 7 til 23.