Særligt for tillidsvalgte

Nye funktioner i din TR-app - og i Mine medlemmer

Din TR-app er blevet opdateret og forbedret med nye funktioner - læs om dem her.

TR-appen er blevet opdateret med flere nye funktioner, som gør arbejdsgangene i appen nemmere, hurtigere og mere overskuelige.

I forbindelse med opdatering af appen har vi i også opdateret ’Mine medlemmer’ - pc-udgaven af medlemslisten - så du også får de forbedringer, der vedrører medlemslisten, her.

Du kan læse om de nye funktioner i appen herunder:

1. Slut med forvirring når du skal redigere medlemsoplysninger

Dine muligheder for at redigere et medlem er nu samlet i én indgang, som giver dig et bedre overblik. Herfra kan du vælge, hvad du vil ændre.

Du får også to nye muligheder:

  1. Du kan overføre et medlem fra ét af dine arbejdssteder til et andet af dine arbejdssteder - i én arbejdsgang i stedet for to.
  2. Du kan fjerne et medlem fra din medlemsliste, hvis medlemmet stadig er på arbejdsstedet, men har skiftet til en stilling du ikke dækker.

Vi har også trimmet siderne, du retter på, så du kun ser de felter, du skal bruge til rettelsen.

2. Send nemt en aftale videre til en kollega

Du kan ved et enkelt klik sende en aftale videre til fx en kollega eller din leder - eller til flere modtagere på én gang. Du åbner blot den relevante aftale og klikker på ikonet, der ligner en papirflyver.

3. Kontakterne i ’Mit samarbejde’ opdeles efter hverv for bedre overblik

Under 'Mit samarbejde' (ligger under ’FOA-kontakter’) finder du oversigten over de andre FOA-tillidsvalgte, der repræsenterer samme kolleger som du selv. Fremover vil listen her være opdelt efter hverv. Du vil nu også kunne se hvilke hverv, der ikke er besat. Det betyder, at du som ny TR får du et bedre overblik over dine samarbejdsrelationer.

Er du erfaren FTR kan du også bruge 'Mit samarbejde'. Skriv fx nemt en mail til alle dine TR; brug 'Kontakt flere' og vælg ’TR’ i filteret. Brug også filteret i 'Mit samarbejde' for hurtigt at finde en TR på et et af dine arbejdssteder.

4. Kontakt dine medlemmer og kombiner arbejds- og private mailadresser i samme mail

I den nye version vil du kunne vælge om du vil sende mail til modtagernes private mailadresser eller deres arbejdsmail – eller en kombination. Hvis du fx gerne vil sende en mail til dine medlemmers arbejdsmail, men flere ikke har en arbejdsmail registreret, kan du vælge at bruge den private mailadresse for disse i stedet således at flest mulig modtager mailen.

Efterfølgende kan du vælge selv at tilføje de manglende mailadresser, ganske som du altid har kunnet.

Hvornår og hvordan opdaterer du appen?

Appen opdateres d. 21. maj, men der kan gå op til 24 timer før den nye version er synlig for alle. 

Nogle telefoner har automatisk opdatering - her sker opdateringen af sig selv. Men har din telefon ikke automatisk opdatering af apps, så behøver du ikke være i tvivl; når du åbner appen, efter den nye version er lagt ud, vil appen automatisk give dig en besked om, at du skal opdatere den.

I beskeden klikker du ’Opdater nu’. Det sender dig direkte til appens side i Play Butik eller App Store, hvor du blot klikker på ’Installer’. Så skulle resten ske af sig selv.

Hjælp og intro til TR-appen

På siden Appen ’TR i FOA’ finder du en FAQ med med spørgsmål og svar samt tips til, hvordan du bruger appen.

I løbet af juni sørger vi for at video-introduktionen til appen på siden bliver opdateret med de nye ændringer. Indtil da, giver videoen fortsat en brugbar indføring i appen.

Hvis du oplever fejl

Oplever du fejl i appen, kan du indmelde fejlen under appens menupunkt ”Mere”. Her finder du en support-knap. Du kan også kontakte din lokale fagforening eller IT-supporten for tillidsvalgte på telefon 4697 2575 eller mail: tv-hotline@foa.dk

Har du spørgsmål om den nye version af appen kan du kontakte konsulent i FOA, Lise Vibeke Larsen: lvl001@foa.dk