Særligt til tillidsvalgte

Forebyggelse af konflikter på arbejdspladsen - din rolle som tillidsvalgt

Få overblik over arbejdsmiljørepræsentantens (AMR) og
tillidsrepræsentantens (TR) roller og opgaver i forhold til at forebygge konflikter på arbejdspladsen. 

Forebyg konflikter - AMR’s rolle og opgave på arbejdspladsen:

Som AMR skal du:

  • Sætte fokus på konflikter og samarbejde i APV og den årlige arbejdsmiljødrøftelse

  • Sammen med leder og TR arbejde for, at der er en rummelig og tryg arbejdspladskultur

  • Være med til at sætte fokus på, at I på arbejdspladsen har en professionel og konstruktiv dialog om opgaverne 

  • Arbejde for klare mål og rammer for arbejdet

 

Forebyg konflikter – AMR’s og TR’s rolle og opgave i MED/SU/AMO

Som AMR eller TR skal du:

  • Diskutere, hvordan lokal-MED/TRIO/arbejdsmiljøgruppen bedst kan arbejde med at forebygge konflikter
     
  • Være med til at sikre, at I har en fælles faglig viden om konflikter og baggrunden for dem

  • Tale om, hvordan I identificerer, håndterer og forebygger konflikter