Foto: Jørgen True

Demonstration for bevaring af store bededag: Se, hvordan du kan komme med

På søndag den 5. februar fra klokken 14:00 til 16:00 inviterer en samlet fagbevægelse til demonstration på Christiansborg Slotsplads i København for at vise modstand mod politikernes lovforslag om at afskaffe store bededag som helligdag. Læs her, hvordan du som FOA-medlem kan komme gratis med bus til København.

”Vi vil ikke finde os i deres tyveri af vores fridag, mens man også fjerner kompensation for de lønmodtagere, der arbejder på store bededag. Og vi vil slet ikke finde os i, at de blander sig i vores arbejdstid og angriber den danske aftalemodel.”

Sådan lyder det fra formanden for Fagbevægelsens Hovedorganisation Lizette Risgaard
i den invitation, hun og FH på vegne af en samlet fagbevægelse har sendt ud.

Demonstrationen løber af stablen fra klokken 14:00 til 16:00 søndag den 5. februar på Christiansborg Slotplads i København, hvor der vil være både taler og underholdning. Man kan blandt andet opleve Anne Linnet.

”Uanset hvem du er, hvad du laver, hvem du stemmer på, hvor du bor i landet, så er den her markering for dig. For store bededag er alle danskeres helligdag,” står der i den
Facebookbegivenhed, der er oprettet.

Kom med bussen gratis med FOA
Flere FOA-afdelinger har arrangeret gratis buskørsel til og fra demonstrationen i København.

Blandt andre FOA Mariagerfjord, hvor der vil blive serveret rundstykker i bussen på vej derhen og aftensmad på vej hjem.

Du kan se, hvilke busser der kører tæt på dig og tilmelde dig her. Listen opdateres løbende.

Du kan også læse mere om FOAs kamp mod afskaffelsen af store bededag her.