Nu kan du indstille din kollega til Demenspriserne 2021

Fra 8. marts til 12. april kan du indstille kollegaer til Demenspriserne 2021.

For fjerde gang bliver Demenspriserne uddelt til medarbejdere, ildsjæle eller tilbud, der gør noget særligt for mennesker for demens.

Medarbejderprisen uddeles til en medarbejder, der gør en særlig indsats i arbejdet med at skabe glæde, tryghed og værdighed for mennesker med demens.

”Der findes nogle medarbejdere rundt omkring på plejecentrene og i hjemmeplejen, der med deres tårnhøje faglighed gør livet bedre for mennesker med demens og deres pårørende. Det fortjener i den grad anerkendelse. I er med til at styrke indsatsen for et mere demensvenligt samfund til gavn for alle, der har demens tæt på livet,” siger sektorformand i FOA Torben Hollmann.

Kontant præmie til vinderen
Udover Medarbejderprisen bliver der også til et arrangement den 10.-11- maj overrakt en Pårørendepris. Den går til en ildsjæl eller et tilbud, der gør en ekstraordinær indsats for at inkludere, anerkende og støtte pårørende til mennesker med demens.

Begge prismodtagere får 10.000 kroner, mens vinderen af Medarbejderprisen også får 50.000 kroner til sin arbejdsplads, som kan videreudvikle arbejdet med demens.

Priserne overrækkes af social- og ældreminister Astrid Krag d. 10.-11. maj ved DemensDagene, der afholdes i Tivoli Congress Center og livestreames.

Indstil din kollega
Den seneste demenspris gik i 2019 til social- og sundhedsassistent Iben Juul Nielsen

Se, hvordan det foregik i artiklen her.

FOA sidder som i de foregående år i juryen, der skal finde vinderen af dette års priser.

Du kan indstille din kollega, ven eller familiemedlem her