Leder Oktober 2020

Først vil jeg gerne sige tak til de fremmødte til afdelingens generalforsamling d. 16. september.
Det blev en god aften med fin debat, synes jeg.
Mange tak for genvalget som afdelingsformand.
Nu kan jeg fortsætte mit faglige arbejde og jeg glæder mig hver eneste dag til at komme på arbejde.

Som jeg ofte skriver så holder jeg af hverdagen, men i denne tid er den svær at genkende:

• alle vores traditionelle arrangementer er aflyst eller udsat
  • der er restriktioner for at komme ind i afdelingen
  • er man først kommet ind, er der  også restriktioner bl.a. afstand osv.
  • og meget mere

Man lærer at klare sig, men hvor skal det blive rart, når der engang er fundet en vaccine.

Afdelingen har lige sendt OK21 krav videre til Forbundet.
Det har som på mange andre områder denne gang været virtuelle møder med Forbundsformand Mona Striib  hvor medlemmerne kunne  stille spørgsmål og foreslå krav. Derefter skulle der sendes krav til afdelingen, de har været behandlet i vores bestyrelse og er nu videresendt.
Selve forhandlingerne starter i december og januar, og forventes afsluttede så ny OK kan træde i kraft 1. april 2021.
Det bliver spændende forhandlinger set i lyset af den store samfundskrise og dermed begrænsede midler, samtidig med medarbejdernes forventninger til honorering af indsatsen bl.a. i Coronatiden.

Som noget nyt har FOA Sydfyn fra 15. august lejet et kontor ud til Lilli Hangaard, se andet sted i nyhedsbrevet hvad Lille arbejder med udover stress.
Jeg har talt med Lilli og hun har mange spændende tilbud, vi forventer f.eks. at afholde foredrag engang i 2021. Lilli tilbyder vores medlemmer rabat, så kontakt hende endelig for at undersøge om hun kan hjælpe i netop din situation.

Efteråret er på vej og selvom det bliver uden temadage for de tillidsvalgte og alle de sociale arrangementer, hvor vi plejer at få mange snakke med medlemmerne, skal I vide at vi ER her og vi kan altid kontaktes både via mail og telefon. Er der brug for fysisk møde, så klarer vi også det, men i store lokaler og ganske få mennesker af gangen.

God arbejdslyst til alle jer ude i fronten

Susan Bøg Nielsen
Afdelingsformand