Teatertorden i forbindelse med OK 18

Er du registreret på den rigtige arbejdsplads?

Leder, nyhedsbrev februar 2018

Så går det endelig mod lysere tider, hvor er det dejligt.

Det bliver en travl tid, i marts er der som vanligt afdelingsgeneralforsamling, i år på Hotel Svendborg.

Her skal vælges enkelte nye bestyrelsesmedlemmer og jeg glæder mig til at fortælle, hvad vi har arbejdet med det sidste år, og hvad vi tænker skal prioriteres i 2018.

Samtidig er der overenskomstforhandlingerne: de er endelig indledt med flere ugers forsinkelse. Her forbereder både FOA og andre organisationer sig på en evt. konflikt. Lige nu er der ” teatertorden” fra både arbejdsgiver og organisationerne, så i uge 6 tager FOA’s hovedbestyrelse stilling til evt. konfliktunderstøttelse. Følg gerne med på FOA’s hjemmeside og/ eller Dennis Kristensens Facebook OK18 dagbog.

Vær opmærksom på om du er registreret til at arbejde på den arbejdsplads, du reelt arbejder på. Dette af hensyn til at du får den korrekte stemmeseddel, når vi skal tage stilling til resultatet af forhandlingerne. Det kan man tjekke via Min side på FOA’s hjemmeside.

Jeg håber virkelig at man når til enighed, men er selvfølgelig parat til at gå i konflikt, hvis det bliver nødvendigt.

Foa Sydfyn afdelingsbestyrelse skal snarest anbefale, hvilke områder vi ser som relevante for en varslet konflikt.

Det offentlige område er ikke vandt til at konflikte sig til resultater, men tingene kan blive for brogede, og så bliver det nødvendigt at markere Nu er nok nok !!!!

Håber dog på et forhandlingsresultat og ellers må vi på gaden, som vi var i 2008.

Susan Bøg Nielsen,
afdelingsformand