Stop op og nyd øjeblikket, af næstformand Anette Fink Jacobsen

Spild ikke tiden med at vente på det perfekte øjeblik –
Vælg blot et, og gør det perfekt

Vi må indse, at så gik den sommer. Det gode vejr var længe om at komme og på trods af det, håber og tror jeg, at I alle har nydt sommeren og har nydt at holde ferie.

Nogen fik sol og varme, enten fordi de var heldige at have ferien her i landet sammen med solen, eller fordi de rejste efter den. Andre kunne have ønsket sig noget andet vejr, end det de fik.

Det vigtigste er, at alle har haft stikket trukket ud i forhold til arbejdet og har haft sat stikket i for at ”få ladet batterierne op”.

Her i FOA Sydfyn er alle vendt tilbage med fornyet energi og vi er klar til efterårets opgaver. Det være sig opgaver lige fra medlemmer, der har et spørgsmål, der skal opklares, til en sag der skal udredes, til møder der skal arrangeres og afholdes, eller møder der skal deltages i.

Uanset hvilke opgaver vi mødes af, går vi ind i dem med energi og engagement.

Fra d. 25.-27. oktober drager Susan til Ålborg på LO-kongres, og fra d. 2.-3. november afholder vi TR/AMR konference på Hotel Sinatur i Nyborg. To store arrangementer, hvor vi får sat i perspektiv, at vi som FOA afdeling er en del af en meget større sammenhæng, og hvor vi som afdeling får mulighed for at styrke vores samarbejde med vores tillidsvalgte.

Det bliver spændende at arbejde videre ud fra disse to arrangementer. Bl.a. skal vi efter TR/AMR konferencen have udarbejdet FOA Sydfyns strategi for arbejdsmiljøarbejdet.

Med et ønske om, at vi alle må få et efterår med mange spændende og interessante opgaver og med en viden om, at det i en travl hverdag kan være svært, at stoppe op og nyde øjeblikket, vil jeg gerne dele et citat med jer:

Spild ikke tiden med at vente på det perfekte øjeblik –

Vælg blot et, og gør det perfekt