FOA SOSUs bestyrelse anbefaler at stemme ja til nye overenskomster

En enig bestyrelse anbefaler medlemmerne at stemme ja til aftalerne om nye overenskomster på det offentlige område. Afstemningen begynder den 23. marts.

Bestyrelsen i FOA Social- og Sundhedsafdelingen anbefaler fagforeningens medlemmer at stemme ja til aftalerne om nye overenskomster på det offentlige område.

Aftalerne indeholder en sikring af reallønnen og betyder ud over de generelle lønstigninger, som alle får, ekstra til FOA SOSUs faggrupper.

Arbejdsgiverne lagde en lille pulje på bordet til rekruttering af social- og sundhedsassistenter. Denne pulje var ikke til forhandling, men bestyrelsen lægger vægt på, at det lykkedes FOA at prioritere alle øvrige midler til FOA SOSUs andre faggrupper. Desuden lægger bestyrelsen vægt på, at det på det kommunale område er aftalt at styrke fokus på social- og sundhedshjælperes kompetencer og karriereveje.

På det regionale område fremhæver bestyrelsen, at der er aftalt en indsats, der skal afdække og tydeliggøre anvendelse af social-og sundhedsassistenternes kompetencer i fremtidens sundhedsvæsen.

Samlet set er det bestyrelsens holdning, at det i lyset af den aktuelle situation er et fornuftigt resultat, der peger fremad.

Afstemning

Afstemningen om OK21 begynder den 23. marts kl. 9 og varer til 19. april kl. 8.

Som medlem af FOA modtager du din digitale stemmeseddel via e-mail og/eller sms. Har vi ikke din e-mailadresse eller mobiltelefonnummer, får du et fysisk brev med valgkode til afstemningen.

Tjek her, om vi har din rigtige mailadresse