Sagsbehandler/socialrådgiver søges

FOA Social- og Sundhedsafdelingen søger sagsbehandler/socialrådgiver på fuld tid.

FOA er en fagpolitisk organisation, og vi forventer, at du kan identificere dig med fagbevægelsens værdier og kan arbejde indenfor disse.

Til Forhandlings- og Overenskomstsekretariatet søger vi - pr. 1. maj 2018 - en erfaren sagsbehandler eller socialrådgiver til behandling af arbejdsskadesager. Vi ser også gerne, at du har erfaring med erstatningsansvarssager. Det vil være et plus – ikke et krav. Stillingen er en fuldtidsstilling.

Sekretariatet består af 3 teams, der dagligt servicerer medlemmer og tillidsvalgte indenfor en bred vifte af faglige spørgsmål. Du bliver en del af vores socialfaglige team, hvor vi arbejder med arbejdsskader, erstatningsansvarssager, arbejdsfastholdelse og sygefravær. Dine arbejdsopgaver vil være indenfor arbejdsskader og erstatningsansvar. Vi arbejder tværfagligt i sekretariatet, og vores fælles fokus er at skabe den bedste løsning for det enkelte medlem.

Arbejdsopgaver:

• Sagsbehandling af medlemmernes arbejdsskadesager – i samarbejde med det enkelte medlem i form af vejledning, rådgivning og bistand fra anmeldelse til sagens behandling i Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og evt. Ankestyrelsen.
  • Sagsbehandling af arbejdsskadesager med erstatningsansvar.
  • Personlig og telefonisk rådgivning.

Vi forventer, at

• du har erfaring med sagsbehandling i forhold til arbejdsskader og gerne erstatningsansvar – herunder kendskab til de relevante lovgivningsområder.
  • du er god til at kommunikere med - og skabe kontakt til - vores medlemmer og tillidsvalgte på de enkelte arbejdspladser. Du er derudover velformuleret både mundtligt og skriftligt.
  • du kan arbejde både selvstændigt og teamorienteret.
  • du kan navigere i et omskifteligt og travlt miljø.

Vi har et godt kollegialt sammenhold med gensidig opmærksomhed på hinanden - og humor er en vigtig del af vores dagligdag.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst med enten HK eller Dansk Socialrådgiverforening. Den ugentlige arbejdstid er på 35 timer inkl. frokost. Der er flekstidsordning. Lønniveau: ca. 31.000 kr. pr. måned alt efter kvalifikationer. Dertil en pensionsordning på 16 %.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til, forhandlings- og overenskomstchef Lars Svane: 4697 2196, sagsbehandler Connie Pedersen: 4697 2147 og/eller socialrådgiver Razija Babovic: 4697 2186.

Ansøgning samt CV bedes mailet i én samlet fil  til: jobsosu@foa.dk skriv ”Socialfagligt team” i emnefeltet.

Ansøgningsfrist: mandag, den 12. marts 2018, kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. og 23. marts.

Social- og Sundhedsafdelingen er FOAs største afdeling med ca. 15.000 medlemmer ansat inden for kommuner, hospitaler, plejecentre, hjemmeplejen mv. i det storkøbenhavnske område. Vi har ca. 900 tillidsvalgte. Vi er 60 ansatte i huset, der også omfatter vores A-kasse.

Vi har adresse på Godthåbsvej 15, 2000 Frederiksberg og dermed tæt på offentlige transportmidler.

Fagforeningens kerneopgave er: At fagforeningen, tillidsvalgte og medlemmer i fællesskab kæmper for medlemmernes faglige og sociale rettigheder og krav.