Socialforvaltningen i København skuffer

Det er bestemt ikke ok, at socialforvaltningen i Københavns Kommune har givet usande oplysninger om risikovurderinger og politianmeldelser i forbindelse med drab på medarbejder på bostedet Ringbo i 2013. Social- og Sundhedsafdelingen opfordrer forvaltningen til at lægge alle oplysninger på bordet!

FOA Social- og Sundhedsafdelingen er utilfreds med, at Københavns Kommunes ledelse ifølge Metroxpress har talt usandt, da de i forlængelse af knivdrabet på medarbejder på bostedet Ringbo sagde, at der var foretaget risikovurderinger af bostedet. Og at alle strafbare handlinger blev anmeldt til politiet.

”Det er så skuffende at opdage, at vores samarbejde med socialforvaltningen i Københavns Kommune ikke er det gode og fortrolige samarbejde - som jo er afgørende i så alvorlig en sag, hvor en kollega bliver dræbt på job – vi troede det var. Som faglig organisation ønsker vi at få belyst, hvordan forholdene rent faktisk var på det daværende bosted Ringbo i Bagsværd. Og derfor har vi også en forventning om, at socialforvaltningen sender de to rapporter til os, så vi kan drøfte indholdet med vores medlemmer”, opfordrer faglig sekretær Charlotte von Mehren, FOA Social- og Sundhedsafdelingen.

Læs artiklen i Metroxpress