Medmenneskelighed er overskriften

Medmenneskelighed er overskriften Onsdag den 21. marts 2018, når FOA i samarbejde med NNF, 3F, Dansk Metal, SOS Racisme, Spillerforeningen og Københavns kommune inviterer til at markere FN’s internationale dag mod racisme.

En dag med fokus på at modvirke racisme og diskrimination på arbejdet og styrke båndet mellem mennesker

I 1966 erklærede FN den 21. marts som dagen for bekæm­pelse af racistisk diskrimination. Det blev denne dag, fordi politiet den 21. marts 1960 dræbte 69 mennesker ved en fredelig demonstration i byen Sharpeville, Sydafrika. I Danmark oplever folk stadig diskrimination og racisme - både på arbejdsmarkedet og i det offentlige rum.

Til arrangementet som er gratis kan du møde en række oplægsholdere bla. debattør Özlem Cekic og forfatter Ceciliea Lonning-Skovgaard, som sammen med de øvrige oplægsholdere sætter fokus på den tolerante og inkluderende arbejdsplads.

Arrangementet foregår på Arbejdermuseet, Rømersgade 22, 1362 København K, onsdag den 21. marts 2018 kl. 17.00-20.30.

Tilmelding
Alle er velkomne. Vil du sikre dig en plads så, tilmeld dig på mail til Pia Haandbæk med angivelse af navn og fødselsdato. Er der ledige pladser på dagen, er du også velkommen uden tilmelding.

Se mere om hele arrangementet i vedhæftede plakat - Bemærk at tilmelding foregår direkte til piha@danskmetal.dk.