Hjemmeservicefirma Stabil Pleje i Helsingør er gået i betalingsstandsning

UDPLUK FRA HELSINGØR DAGBLAD

HELSINGØR: Hjemmeservicefirmaet Stabilpleje ApS, Gurrevej i Helsingør, har anmeldt rekonstruktion, hvilket svarer til at være gået i betalingsstandsning.

Det bekræfter advokat Nicolai Dyhr, Horten Advokater overfor Helsingør Dagblad.

Ved et møde i skifteretten i Helsingør, der finder sted i marts, er alle kreditorer indkaldt, og i mellemtiden arbejdes der på at finde investorer, der kan tilføre kapital og som vil overtage firmaet som led i en rekonstruktion.

Helsingør Kommune er den største kunde i firmaet, som har ca. 25 ansatte i Helsingør.

– Der er tale om dedikerede ansatte, som yder en ekstraordinær indsats og gør, hvad de kan for blandt andet at servicere Helsingør Kommunes borgere. Virksomheden er overlevelsesdygtig, og vi arbejder for at redde arbejdspladserne, så driften kan fortsætte stort set uændret. Kommunen og borgerne er mig bekendt tilfredse med Stabil Pleje. Borgerne har jo tildels fritvalgs-ordning inden for hjemmeservicen, og de har hidtil valgt Stabil Pleje til.

Af hensyn til sin tavshedspligt kan advokaten ikke oplyse navnene på de mulige nye investorer i Stabil Pleje.

– Vi har flere interesserede i spil. Jeg er klart optimistisk for, at det skal lykkes, siger Nicolai Dyhr.

FOA Nordsjælland følger sagen tæt og vil informere sine medlemmer, såfremt det bliver aktuelt, oplyser FOA Nordsjælland.