MandagsNyt uge 04

Den kommende valgkamp er allerede i gang

Som I sikkert har bemærket i pressen, ja så er den kommende valgkamp allerede godt igang.

Det har vi også bemærket i FOA Nordsjælland på flere måder. Vi hører fra medlemmer der er ramt af sygdom eller ledighed. Disse medlemmer føler sig mistænkeliggjort. De betragtes ofte omtalt som værende nogen der ikke gider lave noget . Det er rigtig svært at høre på - også i mine ører. Langt de fleste ønsker at kunne forsørge sig selv, være raske og ikke være på overførelsesindkomst. Det gælder de syge og de ledige uanset køn, kultur samt religion. Jeg synes indimellem at tonen er hård, og vil ønske mig en mere alsidig tone i det offentlige rum, hvor der ikke kun fokuseres på dem der ikke har rent mel i posen. De der får noget uberettiget, ja dem skal der gøres noget ved, men det er jo ikke alle der er sådan.

Et andet emne er flere medarbejdere til børneområdet. Det er FOA rigtig enige i, for der løbes stærkt og det går desværre ud over de børn der bør have mere omsorg end ellers. Det emne er relevant.

Et andet emne er også en værdig ældrepleje. Det er rigtig relevant både for FOA's faggrupper, men også for de borgere der har brug for hjælp. Vi ser desværre på dette område store nedskæringer, samt politikere der mener man bare kan udlicitere. Det er vi langt fra enige i.

Der vil også komme andre emner der påvirker vores faggrupper, og det holder vi øje med.

Sidst men ikke mindst vil vi opfordre til, at I følger med i overenskomstforhandlingerne, især på FOA.dk

God uge til jer alle.

På FOA Nordsjællands vegne