Mandags Nyt uge 39

I denne uge er det "Huskeuge"

Det er som om, at efteråret er ved at tage fat i os alle. Det er blevet koldere og blæser lidt. Det kan dog stadig nå at blive en rar tid, hvor især farverne vil fylde vores blikke, og efteråret er en smuk årstid.

I denne uge vil FOA Nordsjælland lægge vægt på de positive historier.

I FOA Nordsjælland hjælper og forhandler vi for de medlemmer, som er blevet ramt af et problem som f.eks. blevet opsagt, fået ændret deres arbejdsvilkår, blevet syge osv, problemer der for den enkelte er helt forfærdelige, men tit ender disse historier i sidste ende som positive, og dem vil vi i den kommende tid sætte fokus på.

I denne uge er det "Huskeuge".

Det er et arrangement, som Alzheimer foreningen har sat fokus på hele ugen. Der er desværre mange borgere, der er ramt af den frygtelige sygdom Alzheimer / Demens, og det er ikke kun den syge der lider herunder, det gør de pårørende også.

"Huskeugen" er et godt initiativ, som vi også i FOA hilser velkommen. Måske vil I se os rundt omkring under dette arrangement, i hvert til fald vil FOA's faggrupper være der, for det er jo her vi bruger vores faglighed på bedste vis.

I sidste uge var FOA Nordsjælland med på en dejlig dag sammen med FOAs pensionister. Vi besøgte Frilandsmuseet, et skønt sted, hvor vi alle kan komme og som i øvrigt er gratis at besøge.

På vores vej rundt, mødte vi især mange børn, som enten var på besøg med deres børnehave, dagpleje eller med deres skole for at lære noget. De gik alle rundt og løste opgaver i grupper. Det var dejligt at opleve, at også her var FOAs pædagogiske grupper på pletten med deres faglighed.

Sluttelig kan vi fortælle, at denne uge bl.a. vil foregå på vejene omkring Allerød, idet vi er på aktivisttur for at få tegnet overenskomster på plejefirmaer. Det pågældende firma har ikke overenskomst, og kan dermed underbyde andre firmaet, som sikrer deres medarbejderne med ordentlig løn- og arbejdsvilkår.

Med disse små fortællinger håber vi, at I alle må få en dejlig uge derude.

På FOA Nordsjællands vegne

Lene Lindberg