Mandags Nyt uge 24

Denne uge står i folkemødets tegn

Denne uge står i folkemødets tegn. Som fagforening deltager vi på folkemødet på Bornholm. Nogen vil måske spørge, hvad det har af gavn for det enkelte medlem.

På folkemødet vil vi sammen med PenSam og FOA forbund være til stede ved diverse dialoger, hvor vi bidrager med de holdninger der vil sikre bedst mulige forhold for alle medlemmer.

Bl.a. vil vi være til stede, hvor der tales om private firmaer der varetager velfærdsopgaver såsom børne- og ældreområdet.

Vi vil også være til stede og i dialog omkring sundhedsvæsenet - både om det der foregår på hospitalerne og i kommunerne, altså det nære sundhedsvæsen.

Uddannelserne skal også diskuteres, da det ligeledes er vigtigt at få de unge til at vælge uddannelse indenfor FOAs faggrupper. Det er ligeledes vigtigt at sikre efteruddannelse for de der er uddannet.

Et andet varmt emne som vi arbejder på højtryk med, er de firmaer der udfører velfærdsopgaver for bl.a. hjemmeplejen. Vi oplever lige nu at flere af vores kommuner i Nordsjælland bruger firmaer, som ikke lever op til danske løn- og arbejdsvilkår, og vi er af den holdning, at det er grunden til at disse firmaer kan vinde opgaver i kommunerne. Men pris og kvalitet hænger ofte sammen. Spørgsmålet er bare, hvordan vores folkevalgte politikere kan forsvare dette.

Vi vil løbende opdatere fra Bornholm og håber I vil synes om det.

På vegne af
FOA - Fag og Arbejde Nordsjælland