Beretning fra FOAs landselevmøde

En lille beretning fra 4 glade social- og sundhedsassistentelever fra FOA Nordsjælland. Vi startede fra Helsingør/Hillerød St. lørdag morgen ca. kl. 05:45 med godt humør og bagage til en aktiv weekend med FOA arrangement samt årsmøde i Vejle, sammen med en masse andre social- og sundhedshjælper, social- og sundhedsassistent og pædagogisk assistent-elever fra hele landet.

Lørdag ankom vi ankom til Vejle Station kl. 9.45 og blev afhentet med bus og kørt til Vingsted Hotel i Vejle. Så var der velkomst og info om de 2 næste dage, inden en fantastisk frokostanretning. Senere stod den på Team Building, kommunikation og samarbejde samt info om elevbestyrelsen - hvad det er og hvad det indebærer at stille op til det.

Dernæst stod den på omklædning før aftens Halloween fest, hvor der var live musik, der spillede fra kl. 21:30-00:30.

Til Team Building, blev vi delt op i 12 hold med ca. 8 personer på hvert hold. Ingen kendte hinanden, så det var ret nye bekendtskaber for alle. Vi fik så nogle forskellige øvelser/lege, hvor vi skulle arbejde, kommunikere samt løse sammen i fællesskab.

Der var en bl.a. en stor cirkel på ca. 3 m i radius med tal fra 1-30, hvor vi i fællesskab skulle træde på tallene i numerisk rækkefølge, dog uden at kommunikere samtidig. Der var også en øvelse, hvor vi kun skulle løse opgaven via kommunikation, og her havde vi bind for øjnene.

Til den 3 aktivitet, skulle vi deles op grupper som bygningsinstruktør, runner og arbejder og sammen skulle vi bygge med LEGO, via kommunikation, igen uden at kunne se produktet.

Der var flere opgaver, som vi også skulle løse både i store og mindre grupper alt sammen noget for at blive bedre til at kommunike og arbejde sammen i grupper, samt lære at give og modtage beskeder.

Alt dette foregik udenfor, i fantastiske naturomgivelser. Der var lagt pause ind imellem, hvor der blev serveret kaffe, te og vand med tilhørende kage og chokolade samt frugt. En kanon dag, selv om vi alle fik våde fødder, da græsset var vådt.

Om søndagen var der er stor morgenbuffet, og derefter skulle de nye elevrådsmedlemmer vælges. Dernæst var der årsmøde, hvor vi gennemgik året med næstformanden fra FOA.

Inden afgang fra hotellet, var der tid til en gåtur i det skønne område. Der blev pakket sandwich og stillet vand til rådighed til hjemturen.

Vi mødtes igen til Haloween Festen efter en fantastisk eftermiddag ude i naturens friske luft. Der var rigtig mange der havde klædt sig ud (se sopus hjemmeside) og der blev serveret fantastisk mad med efterfølgende god musik. Festen fortsatte, i tilstødende lokaler med bar, til den lyse morgen.
Vi syntes, at hele arrangementet var meget vel planlagt fra start til slut. Vi er ikke i tvivl om, at der har været meget planlægning og mange mennesker, der har lagt masser af energi og mange timer i dette årsmøde.

Vi har, som elever virkelig lært en masse, til trods for alle vores forskelligheder som personer og etniske baggrunde.
Vi er meget ærgerlige over, at vi ikke kan deltage til næste år, da det virkelig har rykket os, som mennesker og også fagligt, og vi kan kun opfordre til, at ALLE elever skal deltage, hvis de har muligheden.

Hilsen fra SOPU-Hillerød
Klasse 13082R