Forkerte datoer for PC-kurserne i KLS Nyt – Her er de rigtige dage!

Ved en fejl fra redaktør Ole har de to PC-kurser i efteråret fået forkerte dage + datoen for tilmeldingsfrist i juni-nr. af KLS Nyt side 3.

Her er de korrekte planer for:

• Fyraftens-it for begynder-holdet tirsdage 15. september - 24. november i KLS. - Tilmelding senest torsdag 3. september.
  • Fyraftens-it for lidt øvede-holdet onsdage 16. september - 25. november i KLS. - Tilmelding senest torsdag 3. september.

Beklager fejlen. Vær rar at oplyse evt. interesserede kollegaer om disse korrekte datoer. Tak for hjælpen!

Læs hele teksten om kurserne her:

Fyraftens-it for begyndere tirsdag 15. september - 24. november i KLS

Hvis du gerne vil introduceres til computerens mange muligheder, har du nu chancen! Spring på det her begynderkursus i fagforeningen, hvor du lærer - hvordan du kan bruge computeren som et redskab i hverdagen.

Man skal med på det digitale tog. I 2014 blev det obligatorisk for alle borgere at have en digital postkasse, hvor man modtager alt fra lønsedler til meddelelser fra kommunen.

I mange situationer skal vi kunne bruge en computer. Det er nemt og billigt at bruge netbank. De fleste bruger e-mail til at holde kontakt med venner og familie. Internettet kan bruges til alt – lige fra at finde opskrifter til at købe nye tennissko … og ofte billigere end i en fysisk butik.

Computeren rummer også en række værktøjer til tekstbehandling, billedbehandling og beregninger. Hvis du længe har tænkt, at nu må jeg se at få lært det der med computeren - så jeg ikke skal bede andre om hjælp, når helt dagligdags opgaver skal udføres - så skynd dig at tilmelde dig dette kursus. Det er din chance for at få et it-kørekort!

Og kurset foregår i et tempo, så alle kan følge med.

”Lær pc og internet på begynder-niveau” - Tirsdags-holdet for begyndere starter tirsdag 15. september kl. 16.30. Det fortsætter hver tirsdag lige til 24. november – undtagen i efterårsferien midt i oktober.

Alle de 10 tirsdage afholdes fyraftens-kurset fra kl. 16.30 - 19.30 i KLS-huset, Vilhelm Thomsens Allé 9 i Valby (lige ved Vigerslev Allé) – og bruger de bærbare computere i fagforeningen, med Michael som den afholdte lærer.

Egenbetalingen på 250 kr. betales tilbage, når kursusbevis udleveres efter endt kursus.

Vil du eller dine kollegaer også blive tryg ved at bruge computeren, søge på internettet og bruge Nem-ID til lønsedlen?

tilmeld dig og jer hos KLS-sekretær Dorte Sukstorf på tlf. 46 97 15 07 hurtigst muligt - og senest torsdag 3. september.

Overvej din tilmelding, hvis du på forhånd kan se, at du ikke kan deltage en del torsdage … og dermed kommer bagud.

Fyraftens-it for lidt øvede onsdag 16. september - 25. november i KLS

På dette kursus i FOA-huset Valby får du mulighed for at blive endnu bedre til at bruge computeren

… Du kan lidt i forvejen, men vil gerne blive mere fortrolig med computerens mange muligheder.

På kurset er der plads til, at vi bruger tid på emner, som hele holdet har interesse i.

Vi gennemgår de emner, som svarer til et it-kørekort - men vi ser også på alle de nye muligheder på internettet med særligt fokus på Microsofts tjenester.

Hvis du vil vide mere om computerens muligheder - og blive dygtigere til at bruge den - så er dette kursus lige noget for dig. - Og kurset foregår i et tempo, så alle kan følge med.

PC-kurset for lidt øvede samler interesserede hver onsdag kl. 16.30 -19.30 fra onsdag 16. september - 25. november, i alt 10 gange. Kun i efterårsferien springes onsdagen midt i oktober over.

Kurset for lettere øvede afholdes i FOA KLS-huset, Vilhelm Thomsens Allé 9 i Valby (lige ved Vigerslev Allé) – og bruger stedets bærbare computere, med Michael som den vellidte lærer.

Tilmeld dig hos KLS-sekretær Dorte Sukstorf på tlf. 46 97 15 07 eller mail ds016@foa.dk - senest torsdag 3. september.