Nyt fra PenSam – Forbrugergrupper diskuterer ny slags ratepension

Forbrugergrupperne har ønsket, at PenSam skal tilbyde ratepension til kunderne. På mødet i Kolding blev det besluttet, at der skal analyseres på to løsninger. Én ratepension med sikring ved død - og én uden. Forbrugergrupperne tager i efteråret den endelige beslutning om, hvilket produkt kunderne skal tilbydes.

Som noget helt nyt holdt PenSam workshops for at få medlemmernes input og ønsker til netpension og valgmuligheder i Fleksion. Begge workshops gik rigtig godt, deltagerne kom med nyttige indspark, som tages med i det videre arbejde.

Det årlige pensionsoverblik - Nu på PENSAM.DK!

Nu kan størstedelen af FOAs medlemmer se deres pensionsoverblik ved at logge ind på pensam.dk med NemID. På Pensionsoverblikket kan medlemmerne se, hvor meget pension du kan forvente at få udbetalt fra PenSam, og hvordan forsikringerne i pensionsordningen dækker dig og din familie.

Som noget nyt sender vi et postkort ud, når pensionsoverblikket er klar. Medlemmer med flere ordninger får først besked, når alle deres pensionsoverblik er klar.

Igen i år har vi lavet en film, der forklarer pensionsoverblikket på under 2 minutter. Se den på pensam.dk/overblik og vis den gerne til medlemmerne – den kan også ses på mobil og iPad!