Tusindvis af danskere falder nu ud af dagpengesystemet - Aktivmøde 26.1.

”Mens køen i jobcentret vokser, sidder regeringen på hænderne. Politikerne må droppe de luftige lappeløsninger og komme med nogle reelle forbedringer for de ledige”, lyder opfordringen fra græsrodsorganisationen ”Solidaritet eller frit fald”.

Lørdag 26. januar indkalder de til landsdækkende aktivistmøde i København for arbejdsløse og sympatisører. Målsætningen er, at samle mindst 100 deltagere fra hele landet til at udveksle idéer til aktiviteter, der kan gennemføres i foråret. Der er bl.a. allerede idéer om - en landsdækkende aktionsdag, en arbejdsløshedsmarch fra Aalborg til København, en stor demonstration foran Christiansborg, og en konference arrangeret i samarbejde med fagbevægelsen. Men hvordan man bedst muligt fortsætter kampen, skal diskuteres i fællesskab.

Stormødet arrangeres i et samarbejde mellem græsrodsorganisationerne ”Solidaritet eller frit fald” i København, Aalborg, Odense + Vestegnens Solidariske Stemme og Aarhus Arbejdsløshedsnetværk. Yderligere oplysninger finder du på ’Solidaritet eller frit fald’s Facebook-side: https://www.facebook.com/SolidaritetEllerFritFald?fref=ts (link til siden)
https://www.facebook.com/events/511726945528400/ (link til aktivistmødet 26. januar)

De håber, at også repræsentanter fra FOA/KLS vil indgå i dialogen om, hvordan vi får sat fokus på dagpenge-problematikken - og får presset politikerne til at hjælpe alle de udfaldstruede, og dem der allerede er faldet ud af dagpenge-systemet.

Nærmere detaljer om tid og sted bliver snarest opdateret på Facebook-siden. Ellers kontakt endelig denne mailadresse: jeppe_rohde@hotmail.com eller mobil 28 30 40 24.

”Hvis der skal føres en solidarisk politik på Christiansborg, er det nødvendigt, at der opbygges et udenomsparlamentarisk pres. Sammen kan vi gøre en forskel. Vi håber på jeres støtte”, skriver græsrodsorganisationen ”Solidaritet eller frit fald”.