Læserbrev: Tak til de frivillige ved Holstebro Cup

Når jeg skriver dette indlæg, er det ikke for at angribe de frivillige der udfører et stort arbejde under Holstebro Cup i Påsken. For det gør de, udfører et stort arbejde, de bruger deres fridage til at holde øje med andre folks børn, og give dem en oplevelse af samvær og kammeratskab. De sørger for at rammerne er i orden så arrangementet kan køre let og smertefrit. En stor tak til alle for denne uegennyttige indsats.

Nej jeg skriver dette indlæg på baggrund af, at mine medlemmer, pedellerne, bliver angrebet for ikke at være smidige og samarbejdsvillige.

For det første, så bruger pedellerne deres fridage på at sidde hjemme og være til rådighed for de frivillige når noget går i stykker, eller der opstår et problem som de frivillige ikke kan, eller ønsker at klare selv. De kan ikke tage ud sammen med deres familier og nyde fridagene. De skal stå til rådighed 24/7.

Nu er der nok nogle der vil sige, at pedellen får en god løn for at stå til rådighed, tja hvis man synes, at 41,09 kr. pr. time er en god løn, for ikke at kunne nyde sine fridage med familien, så synes jeg, at man skyder langt forbi, og nej, de får ikke normal timeløn oveni. Selvfølgelig får de betaling hvis de kaldes ud til assistance på skolen, men det gør alle der står til rådighed, bare spørg en håndværker der har f.eks. EL vagten for sit firma.

Der bliver i artiklen peget på manglende smidighed med udlevering af nøgler, og at der altid er begrænsninger. Jamen, pedellerne har også et arbejde at passe på skolen i hverdagen, og med de nedskæringer der har været de seneste år på Holstebros skoler, så har de nok at se til. Dette kan være begrundelsen for at nøgleudleveringen er sat i system, så de ikke skal afbryde deres arbejde for at udlevere nøgler på alle tidspunkter af dagen.

Når der tales om begrænsninger, så får man jo hvad man betaler for. Hvis foreningerne først betaler for hallen fra fredag, hvorfor skal der så være åbent torsdag? Pedellen har jo ansvaret for at åbne for de faciliteter der betales for og ikke andet. Så lad være med at skyde på pedellerne for at I møder begrænsninger, for det er ikke dem der stiller betingelserne for leje af lokaler i Holstebro kommune.

Så endnu engang tak til de frivillige for deres store arbejde ved Holstebro Cup I gør det godt, men det gør pedellerne også.

Senest redigeret den 20.02.2020 af Anne-Mette Røn Poulsen