Stormøde for social- og sundhed og omsorgsmedhjælpere i Holstebro Kommune

Hvad sker der i Holstebro kommune?

Vi har erfaret, at der i Holstebro kommune spreder sig en dårlig stemning. Hvad er grunden til dette?

Vi har i FOA et løfte om, at lave løntjek for vore medlemmer. Et løntjek betyder, at vi gennemgår medlemmets lønsedler fra a - z for fejl og mangler. Vi finder ved gennemgang af lønsedlerne til tider meget store fejl og mangler. Disse mangler fremsætter vi krav overfor kommunen om, at medlemmerne skal have efterbetalt.
Kan grunden til den dårlige stemning være, at vi i nogle sager, har stillet krav hvor der er tale om meget store beløb der skal efterbetales? De krav vi har stillet, er ikke urimelige, det er krav som i som medlemmer er blevet ”snydt” for igennem nogle år.

Det vi hører er, at siden vi har stillet disse krav, har kommunen skærpet reglerne så meget, at det har skabt en del røre rundt om på arbejdspladserne.

Vi mener, at de skærpede krav kommunen har sendt ud til jer, har svækket jeres mulighed for at være fleksible over for jeres arbejdsplads. De skærpede krav har ikke noget som helst at gøre med de lønsager vi har gennemgået.

Vores bekymring går på, de udtalelser vi hører, der bliver sagt rundt omkring: ”At det er FOA´s skyld at i ikke længere må bytte” og ”at det er FOA skyld, at der er skærpet på reglerne”. Der må vi altså lige opponere, vi ser ikke dette som et skyttecenter hvor der skal skydes på hinanden, det eneste vi har bedt om er, at overenskomsterne skal overholdes. Der er en lokal aftale på byt af vagter både på ældreområdet, og på handicap- og psykiatriområdet, og disse aftaler er ikke opsagt, så de er gældende endnu.

Vi vil til enhver tid kæmpe vores medlemmers sag, det skal i aldrig betvivle.

Vi er i tæt dialog med ledelsen i Holstebro kommune, da vi ønsker et godt og konstruktivt forhandlingsklima imellem parterne. Vi bryder os ikke om, at blive truet, og vi bryder os slet ikke om, at det skal gå ud over jer som medlemmer, at vi sætter nogle overenskomstmæssige krav for jeres skyld.

Derfor indkalder vi alle medlemmer på ældreområdet, samt på hele handicap- og psykiatriområdet til et stormøde den 8. marts, så vi kan høre hvordan i har det derude, og så i kan få en forklaring på hvad der sker imellem FOA og Kommunen.

Tilmeld dig her

Senest redigeret den 27.02.2018 af Anne-Mette Røn Poulsen