Kommunal Tryghedspulje

Når du er opsagt i en kommune på grund af arbejdsmangel/ besparelser/ omstruktureringer, kan du søge penge til kompetenceudvikling m.v. i opsigelsesperioden

Tryghedspuljen - en lille håndsrækning i en svær tid for opsagte kommunale medarbejdere – det er muligt for opsagte kommunale medarbejdere at få bevilget et ophold på Livsstilshøjskolen med henblik på personlig kompetenceudvikling i forhold til en sundere livsstil.

Medierne har i øjeblikket stor opmærksomhed på Tryghedspuljen, som kort fortalt ikke bliver brugt af de kommunale institutioner og arbejdspladser, som den er oprettet for. Det er der mange kommunale medarbejdere i det Midt- og Vestjyske område, som har fået øje på og de får nu i stor stil finansieret et ophold på Livsstilshøjskolen af Tryghedspuljen.

Pædagogisk Sektorformand i FOA Holstebro Dorthe Pia Hansen, oplyser, at flere af FOA`s medlemmer er vendt tilbage efter et kursus på Livsstilshøjskolen med beskeden om, ”at det er det bedste der er sket for mig længe”.

Dorthe Pia Hansen rådgiver og vejleder afskedigede kommunale medarbejdere, som er medlemmer af FOA og hun har således stor viden og erfaring med medlemmernes behov og ønsker for kurser i opsigelsesperioden.

Dorthe Pia Hansen, oplyser videre, at opsigelsesperioden, er en meget svær tid for mange opsagte medarbejdere i kommunerne.

”Mange af dem der afskediges har været ansat i rigtig mange år og har i øjeblikket svært ved at komme videre med deres liv og er utrygge for hvilken fremtid, som ligger foran dem. Her har og kan et ophold på Livsstilshøjskolen hjælpe rigtig mange videre.

Vi ved der er et hav af tilbud til de opsagte medarbejdere, men her er et der virker. Derfor kan jeg kun give den bedste anbefaling med og vil også i fremtiden fortsætte med at oplyse vores opsagte medlemmer om dette fantastiske tilbud”, slutter Dorthe Pia Hansen.

Brochure fra Livstilshøjskolen i Gudum med kurser du kan komme på via Tryghedspuljen

Senest redigeret den 11.12.2014 af Anne-Mette Røn Poulsen