Nu kan studerende melde sig ind i a-kassen med tilbagevirkende kraft

Du må også tjene mere, end du tidligere måtte, mens du betaler et billigere kontingent til FOAs A-kasse.

Er du studerende på en videregående SU-berettiget uddannelse, og har du meldt dig ud af FOAs A-kasse i perioden 1. januar til 14. september 2022, fordi du tjente for meget til at betale det lavere kontingent for studerende? Så har du nu mulighed for at fortryde og melde dig ind igen med virkning fra den dag, du meldte dig ud, hvis du melder dig ind inden den 31. december 2022.

Samtidig har Folketinget hævet beløbet for, hvor meget du må tjene under din uddannelse. Indkomstloftet udgjorde tidligere det maksimale dagpengeniveau på årligt 232.212 kr., men dette er nu ændret til 280.212 kr., svarende til 120,67 % af det maksimale dagpengeniveau. Det betyder, at du nu kan tjene op til 4.000 kr. mere pr. måned end tidligere, og stadig betale det billigere kontingent som studerende.

Obs!

• Gælder kun, hvis du læser på en videregående uddannelse med SU.
  • Hvis du er meldt ud af FOA i 2022 pga. for høj indtægt til at betale det billigere uddannelseskontingent for studerende.
  • Hvis din indtægt ikke overstiger højeste dagpengeniveau med 120,67 % på årsbasis
  • Gælder kun i forhold til medlemskab og kontingent i a-kassen – ikke af fagforeningen.
  • Har du spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte os for en nærmere uddybning.