Lyt til velfærdens stemme, når du sætter dit kryds

FOA blander sig ikke i partipolitik, men vi vil kæmpe for den velfærd, som er grundlaget for det Danmark, de fleste af os sætter pris på og vil værne om. Derfor er det vigtigt, at du stemmer d. 21. november, og at du tænker på velfærden, når du sætter dit kryds.

Lyt til velfærdens stemme

Kan du genkende hende her? Du har mødt hende mange gange og vil gøre det igen. Husk hende, når du skal stemme til kommunalvalget den 21. november.

Velfærden er fundamentet under det Danmark, vi i fællesskab har opbygget gennem generationer. Hvis der ikke er ordentlig uddannelse til vore børn og unge, nærværende pleje og omsorg for vores ældre, tilstrækkelig sundhedspleje når vi bliver syge, ordentlige veje at køre på, når vi skal på arbejde og folk til at holde gaderne trygge om natten, så hænger samfundet ikke sammen længere.

Velfærden er truet af konstante nedskæringer og besparelser på både børn, unge, ældre og syge.

Effektiviseringer, produktivitetskrav og besparelser er desværre hverdagen i den offentlige sektor. Det kan FOAs medlemmer mærke helt konkret i hverdagen, hvor de oplever, at de hele tiden skal løbe hurtigere og ikke kan løse opgaverne så godt og med den faglighed, som de burde.

I 2021, når den kommende valgperiode i kommuner og regioner udløber, vil der være 26.900 flere børn under 6 år og 33.800 flere ældre over 80 år, men ikke flere varme hænder til at tage sig af dem, hvis ikke vi ændrer den økonomiske kurs Danmark følger lige nu.

Vi kan stadig nå at redde velfærden, men det kræver, at vi i fællesskab gør noget nu og siger nej til flere besparelser og forringelser.

Derfor er det vigtigt, at lytte til velfærdens stemme, når du sætter dit kryds d. 21 november.

Velfærdsquiz

Prøv velfærdsquizzen og se hvor meget du ved, om den danske velfærd.

Test dig selv

Se kortet

Find din kommune på kortet og se, om du kan forvente mere eller mindre velfærd i fremtiden.

Se kortet her

Brug din stemme

Den 21. november er der kommunalvalg. Det er vigtigt, at du bruger din ret til at stemme.
Lyt til velfærdens stemme, når du sætter dit kryds.