Simone, social- og sundhedsassistent, blev kåret til et af velfærdens 100 talenter i 2021.

Hjælp os med at finde Danmarks største velfærdstalenter 2022

For 5. år i træk afholder PenSam og FOA Velfærdens Talent 100. Med prisen hylder vi unge talenter, som hver dag gør en forskel og yder en særlig indsats. Kender du én under 36 år, som fortjener at blive hyldet og få et stort skulderklap? Nominér dit talent frem til den 1. april 2022.

Du kan være med til at fejre Danmarks største velfærdstalenter, når PenSam og FOA igen uddeler Velfærdens Talent 100 til nogle af de unge mennesker, som har gjort en helt særlig indsats og udvist et stort engagement for at skabe menneskelig værdi og holde Velfærdsdanmark i gang, mens en pandemi for tredje år i træk har lagt pres på hele samfundet.

Der er åbent for nomineringer frem til den 1. april 2022. Nominering sker via: https://www.pensam.dk/talent
Fagligheden frem i lyset

Med Velfærdens Talent 100 ønsker PenSam at sætte fokus på de mange unge talenter, der arbejder inden for velfærdssektoren, og som hver dag gør en stor forskel for andre – både menneskeligt og fagligt.

”Jeg er rigtig stolt af, at vi som pensionsselskab for nogle af velfærdens kernetropper, kan være med til at fejre og anerkende de unges indsats og sætte fokus på deres store faglighed, som betyder så meget for de borgere, de hver dag gør en forskel for. For tredje år i træk i skyggen af en verdensomspændende pandemi arbejder vores medlemmer i frontlinjen og udviser et utroligt samfundssind, og det gælder også de mange unge talenter. Det er anerkendelsesværdigt, og vi skylder alle at hylde dem,” udtaler Torsten Fels, adm. direktør i PenSam.

Ud over at give de unge talenter et skulderklap, håber Torsten Fels på, at Velfærdens Talent 100 kan være med til at bringe ”pensionssnakken” frem i bevidstheden blandt de unge.

”FOAs unge medlemmer er med til at udvikle fremtidens velfærd, de står skulder ved skulder med deres kolleger både før, under og efter pandemien og er ikke bare med til at forebygge smitte hos vores børn, unge, ældre og syge, men sikrer dem samtidig en værdig omsorg med høj faglighed i deres arbejde. De fortjener en stor tak og hyldest,” siger forbundsformand i FOA Mona Striib.

Hvem kan nomineres?
Alle under 36 år ansat inden for FOA’s faggrupper har mulighed for at blive nomineret til prisen af sine kolleger, arbejdsgiver, borgere mv. Nomineringsperioden løber fra 10. januar 2022 – 1. april 2022, hvorefter talenterne bliver udvalgt af et dommerpanel bestående af repræsentanter fra PenSam, FOA.
Vi forventer, at fejringen af talenterne finder sted den 16. maj i festsalen på Christiansborg. Samme dag udkommer magasinet Velfærdens Talent 100, hvor de 100 udvalgte vil blive præsenteret.

Mere information
Via dette link kan du se eller gense Velfærdens Talent 100 – 2021 hyldest, hvor blandt andre Social- og Ældreminister, Astrid Krag, kvitterer og takker for de unge talenters indsats.

For mere information om Velfærdens Talent 100 kan du kontakte Robin Kahr, PenSam på rok@pensam.dk eller Peter Lyng Høiberg, PenSam på pelh@pensam.dk.

Forbundsformand Mona Striib, telefon: 23 41 41 98

Hent billede i høj opløsning