Fuldtid Ja Tak

FuldtidJaTak

FOA Ungdom kæmper for anstændige arbejdsvilkår på arbejdsmarkedet. Vi kæmper for, at vi får ret til fuldtidsarbejde.

Ufrivillig deltid kan give usikkerhed, stress og økonomiske problemer for den enkelte. Især unge FOA-medlemmer har svært ved at komme ordentligt ind på arbejdsmarkedet. De får hverken fast job eller fuldtidsjob.

De unge nyuddannede møder et arbejdsmarked med vikariater, løsansættelser og kontrakter med få timer. Arbejdsmarkedet er ved at udvikle sig i en helt forkert retning, hvor unge konstant skal stå standby for at få arbejde eller flere timer. Nogle har sågar flere job for at få hverdagen til at hænge sammen.

Og når arbejdslivet slutter, kan vi se frem til en pension, som bærer præg af, at vi har været ansat på deltid – der er nemlig ikke tjent nok op, til at vi kan klare os selv.
Det er på tide, vi får gjort op med ufrivillig deltid! Det koster den enkelte og samfundet dyrt.

Derfor siger vi #FuldtidJaTak – Vi håber, du gør det samme!

Hvis du har spørgsmål til kampagnen, kan du kontakte konsulent Dorte Dyrholm Pedersen, dorp@foa.dk / mobil: 23 72 30 73

Vi hører også gerne fra dig, hvis du selv er ansat på ufrivillig deltid.

Aftale om flere timer

Vidste du, at kommuner og regioner har forpligtet sig til at tilbyde permanent ledige timer til deltidsansatte?

Læs rammeaftalen

#FuldtidJaTak

Vær med i kampen for fuldtid på de sociale medier, hvor der løbende kommer argumenter, eksempler og gode råd.

Find os på Facebook

De gode argumenter

Find de gode grunde til, at det skal være en ret at arbejde på fuld tid

Se eksempler og beregninger