Som leder er du noget særligt

Her på siden finder du redskaber, råd og vejledning til dig selv i din rolle som leder

Spektret af ledermedlemmer i FOA går lige fra at være på lederoverenskomst uden at have personale eller budgetansvar, til at stå i spidsen for en organisation på flere hundrede medarbejdere. Derfor inddeler FOA, for bedre at kunne målrette rådgivning og tilbud, sine ledermedlemmer i 2 grupper; strategiske ledere og praksisnære ledere.

Men når det gælder lederen selv og dennes egne forhold i rollen som leder, er det ofte de samme udfordringer og behov FOA oplever hos ledermedlemmerne – om de befinder sig i den ene eller den anden gruppe af ledere.

Som leder kender nu måske selv til, at de udfordringer, du dagligt står over for, kan være af en helt anden karakter, end de udfordringer, dine medarbejdere står over for. Derfor har du som leder ofte brug for en særlig værktøjskasse, når det gælder din egen rolle som leder.

Her på siden finder redskaber, råd og vejledning om blandt andet dine overenskomstforhold og dit eget arbejdsmiljø som leder.