Webinar: Skræl er ikke Skrald

Tid: til
Sted: Online på Teams
Målgruppe: Medlemmer af FOA

I Danmark smider vi hvert år 700.000 ton mad ud, som kunne være spist. Madspild er et emne, som har både politikeres og forbrugeres bevågenhed – vi ved godt, at vi smider alt for mange madrester ud, men muligheden for at udnytte råvarernes potentiale er langt større, end vi lige tror. Det gælder om at bruge sin fantasi.

Som det naturligste i verden smider vi kartoffelskræller, æbleskrog og appelsin¬skræller ud, for “det kan jo ikke bruges til noget”. Men der må vi tro om, for vores køkkenaffald indeholder mange muligheder for velsmagende retter fulde af næring. Kartoffelskrællerne kan forvandles til de lækreste chips, æbleskrogene bliver til chutney og citrusskrællerne til den fineste marmelade.

Minimering af madspild er sund fornuft for både økonomien og miljøet, men også for vores helbred.

Vær med på dette webinar og se Michael Folman Jensen demonstrere hvordan vi bedre kan udnytte ressourcerne på en enkle og grundlæggende måde. De fleste vil blive overrasket over, hvor langt man kan komme med det, man ellers blot ville kassere.

Webinaret arrangeres af kost- og servicesektoren ved sektorformand Pia Heidi Nielsen.

Klik her for at deltage i webinaret (Linket virker først, når webinaret begynder)