Øverst fra venstre: Formand Mari-Ann Petersen, bestyrelsesmedlem og fanebærer Heidi Kelm Jensen, 2. suppleant til bestyrelsen Christina Salkvist Frederiksen, faglig sekretær Janine Almy, bestyrelsesmedlem Kisser Maak, faglig sekretær Eva Lorenzen, næstformand Tina Græsted, faglig sekretær Maria Konstantinidou, bestyrelsesmedlem Susan McAlden, bestyrelsesmedlem Lene Tesdorph Jørgensen. Nederst fra venstre faglig sekretær Charlotte von Mehren, bestyrelsesmedlem Kate Flenting, bestyrelsesmedlem Laila Marie Hansen, bestyrelsesmedlem Camilla Pedersen, bestyrelsesmedlem Susanne Winsløw og bestyrelsesmedlem Lisbeth Glaven
Foto: Brian Berg

Den nye bestyrelse

Efter FOA SOSUs generalforsamling 2019 er der nye ansigter i bestyrelsen og et knap så nyt ansigt på fanebærerposten.

Der skulle et kampvalg til, før FOA SOSU fik en fuldtallig bestyrelse og en fanebærer.

Fem kandidater stillede op til to ledige poster i bestyrelsen samt posten som 2. suppleant, så de mange deltagere på FOA SOSUs generalforsamling den 20. november måtte have fat i de elektroniske stemmebokse flere gange, før den nye bestyrelse var på plads.

Nyvalgt til bestyrelsen blev fællestillidsrepræsentant Susanne Winsløw, København SOF, og fællestillidsrepræsentantsuppleant Lene Tesdorph Jørgensen, København SUF.

Christina Salkvist Jørgensen, fællestillidsrepræsentant i Gentofte, blev valgt som 2. suppleant til bestyrelsen.

Alle tre erstatter bestyrelsesmedlemmer, der ikke genopstillede.

Også faglig sekretær Janine Almy, faglig sekretær Eva Lorenzen og bestyrelsesmedlemmerne Kate Flenting og Lisbeth Glaven var på valg, men blev valgt uden modkandidater.

Fanebærer gennem mange år Benthe Viola Holm havde valgt at trække sig og blev afløst på posten af sin suppleant Heidi Kelm Jensen, der blev valgt uden modkandidater.

De to afgående bestyrelsesmedlemmer Elsebeth Bjørnkjær og Vibeke Jensen var i højt humør.

Læs desuden formand Mari-Ann Petersens beretning til generalforsamlingen

Læs budskabet fra elev Eleni Schønnemann, der høstede aftenens største bifald