$name

Kommunalreformen med udgangspunkt i dig og dit arbejde
Af Kim Skovby Jensen, TR-afdelingen og Tanja Grønvall, FOA Kommunikation

Temaet om kommunalreformen har gennemgået en markant forvandling på FOAs hjemmeside. Medlemmernes spørgsmål om reformen udgør nu omdrejningspunktet. Og 10 medlemmer har - på video - stillet de spørgsmål, som optager og bekymrer dem i forbindelse med reformen. Det er bl.a. spørgsmål som:

• Risikerer jeg at blive fyret?
  • Skal jeg gå ned i løn?
  • Skal jeg sige farvel til mine gamle kolleger?
  • Vil der komme flere opgaver i udbud?

Spørgsmålene bliver besvaret fra to-tre forskellige synsvinkler, så medlemmerne både kan få et svar fra formanden, en lokal repræsentant, en tillidsrepræsentant og en ekspert inden for f.eks. lovgivning om reformen.

Danmarkskort, quiz og emner i fokus
Ud over spørgsmål og svar er temaet også udbygget med:
  • en video, hvor Dennis Kristensen fremlægger fem centrale emner for FOA i forbindelse med kommunalreformen
  • en quiz, hvor man kan teste sig selv og udfordre en ven i viden om reformen
  • et Danmarkskort med angivelse af de nye kommuner, FOA-afdelinger i kommunerne og kontaktpersoner i de enkelte afdelinger, hvis man har spørgsmål vedrørende reformen
Reformen i fortsat udvikling
Temaet udvikler sig i takt med at kommunalreformen skrider frem mod den 1. januar 2007. Du vil hele tiden kunne finde de seneste nyheder om reformen. Og der vil løbende komme nye spørgsmål og svar fra og til medlemmerne.

Har du spørgsmål om reformen?
Hvis du har spørgsmål om kommunalreformen, så kontakt din afdeling eller tillidsvalgte. Du kan også kontakte FOAs reformgruppe via e-mail-adressen reform@foa.dk. Send også meget gerne dine kommentarer til reformen. På den måde kan FOA i endnu højere grad målrette temaet om kommunalreformen til dig og de andre FOA-medlemmer.

Hvor finder du temaet om kommunalreformen?
www.foa.dk finder du temaet om kommunalreformen. Klik på temaet for at læse og høre mere om reformen.

Tilbage til august 2005