Kommunikation og konflikthåndtering i børnehøjde

Foredrag med Sanne Vahlun

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: PMF Fyn, Grønløkkevej 16, 5000 Odense C.
Målgruppe: Alle
Pris: Gratis for medlemmer af PMF Fyn - kr. 50,- for Ikke-medlemmer
Tilmeldingsfrist: 1. august 2021 Tilmeld dig her

Er din arbejdsdag af og til fyldt med konflikter børnene i mellem eller i relationen mellem barn og voksen?

Oplever du af og til, at du bruger for meget af din tid på irettesættelser, skæld ud, eller være skarp i din tone?

Det at konflikthåndtere er ofte noget, de fleste synes er svært eller ligefrem ubehageligt. Og de fleste synes også, at konflikter er ubehagelige og skal undgås.

Brug en aften på at få værktøjskassen fyldt op med strategier og metoder til at lære at kommunikere og konflikthåndtere ud fra en anerkendende og fremadrettet tilgang. At blive klædt på til at gå til dagligdagens konflikter på en konstruktiv måde, hvor der ligefrem er en læring i de konflikter, som er en del af livet.

Vi kan og skal ikke undgå konflikter. Vi skal bare lære at gøre dem konstruktive frem for destruktive.

Og det bedste er, at jo mere vi bruger den konstruktive tilgang, jo mere lærer børnene selv at løse deres konflikter på en konstruktiv måde.

Der vil være tid til spørgsmål, og konkrete episoder kan bruges som udgangspunkt i aftenens læring.

Oplægsholder:

Sanne Vahlun er oprindeligt uddannet jurist og har arbejdet som advokat og retsmægler gennem en årrække. I 2001 satte hun fokus på konflikthåndtering og forebyggelse, trivsel og anerkendende kommunikation og har i den forbindelse taget en master i NLP, 2 forskellige coachuddannelser og konfliktmægleruddannelse.

Susanne arbejder i dag med trivsel på arbejdspladser, konfliktmægling og coaching og underviser i forskellige sammenhænge i disse emner. Senest er også fokus på autisme og ADHD blevet en stor del af arbejdslivet, hvor hun er coach, supervisor og mentor indenfor området.

OBS! Flere af jer kommer måske direkte fra arbejde – derfor starter vi med en sandwich og en tår at drikke kl. 17:00. Oplæg fra omkring kl. 17:30.