Bananer for enhver pris?

Den skandinaviske dokumentarfilm Bananas retter frisk opmærksomhed på forbrugsvaner, politiske agendaer, juridiske rettigheder til ellers marginaliserede mennesker og virksomheders socialt-etiske ansvar.
Instr.: Fredrik Gertten, Sverige, 2009

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: Store sal, Biblioteket, Algade 40, 5750 Ringe
Målgruppe: Medlemmer af PMF Fyn og andre organisationer i LO Sydfyn.
Pris: Gratis
Tilmeldingsfrist: 18. februar 2011 Tilmeld dig her

Film-debat-arrangement

I dokumentarfilmen BANANAS! møder publikum den engagerede jurist Juan ”Accidentes” Dominguez’ der lever af at føre mindre sagsanlæg i forbindelse med ulykker for spansktalende indbyggere i Californien.

Han er på sin største sag nogensinde: Et søgsmål mod Dole Food på vegne af de første tolv ud af mere end 10.000 nicaraguanske bananarbejdere. Juan går til kamp mod de globale giganter Dole Food og Dow hemicals der i årevis anvendte skadelige pesticider, der allerede var forbudte i USA, og som forårsager sygdom, sterilitet og død blandt bananarbejderne.

Efter filmen bydes på lidt godt til ganen, mens europaparlaments-medlem Christel Schaldemose vil komme med sit bud på, hvorfor det er vigtigt, at vi som forbrugere bør stille krav til producenterne.

Tilmelding til LO Sydfyns kontor på telefon 62 22 19 21 eller via linket "tilmeld dig her"